Кількість розмитнених авто з європейською реєстрацією б’є рекорди. Але далеко не кожен власник євробляхи спішить міняти на українські номери, а в когось просто немає грошей на розмитнення. Що ж тоді робити з автівкою, якщо на ній не можна буде їздити?

В українці залишилось три тижні до кінця пільгового періоду (закінчується 22 лютого), коли розмитнити машину можна, сплативши лише 50% вартості акцизу, - пише "Економічна правда".

Після цього правоохоронці обіцяють жорстко реагувати на всі випадки порушення податкового та митного законодавства.

Вказані інструкції повинні "допомогти користувачам авто на "єврономерах" в законному полі захистити себе від "драконівських" штрафів та продовжити боротьбу за доступне розмитнення". Вдасться їм це зробити, чи ні — покаже час.

У будь-якому випадку це ризикована стратегія і підійде вона не всім. Які ще варіанти тоді є у власників "євроблях"?

Насправді, їх декілька, але жоден із запропонованих способів не передбачає можливості опинитися "в плюсі". Йдеться про те, щоб не втратити все, або в кращому випадку "вийти в нуль".

Заплати податки і спи спокійно

Перший варіант, який так чи інакше розглядають всі користувачі "євроблях" — легалізація авто через розмитнення. Він підходить як тим, хто планує залишити транспортний засіб собі, так і тим, хто хоче в подальшому машину продати.

Одна з головних проблем — далеко не кожен може знайти реального власника та зняти авто з реєстрації, що є першим та обов’язковим кроком на шляху розмитнення.

Інший момент — чи доцільно взагалі такий транспортний засіб реєструвати на українських номерах. Усе залежить від віку автівки та об’єму двигуна, а враховуючи, що старих машин більше, розмитнення для їх власників може виявитися непідйомним.

Залишити за кордоном

Багато автомобілів на єврономерах виявили в прикордонних зонах. В кількох селах мешканці поскардились, що автомобілісти створили цілі кладовища євроблях.

По-перше, з моменту набуття чинності законів про "євробляхи" — 25 листопада — резидентам України заборонили ввозити такі авто без сплати митних платежів або грошової застави, яка майже дорівнює вартості розмитнення.

Власники авто, які перебували за кордоном могли тривалий час на сплачувати митних платежів і коли сума набігла до чималих розмірів, автомобілі просто вирішили залишити напризволяще.

Дехто планує повернутися та розмитнити авто, інші — кидають їх назавжди. Є й такі, хто хоче врятувати хоч маленьку суму вкладених коштів шляхом продажу. Але в кращому випадку отримати вдасться від 100 до 300 євро, оскільки покинутих авто уже тисячі.

Продати на запчастини

Якщо у вас достатньо вільного часу, "євробляху" можна розібрати та продати придатні для використання запчастини.

Звичайно, повністю "відбити" вартість машини навряд чи вийде, але це в рази вигідніше, ніж просто здати "залізного коня" на металобрухт.

На спеціальних майданчиках за авто в залежності від його стану можна отримати від 300 до 1300 доларів. Набагато вигідніше самостійно розібрати транспортний засіб та продати справні запчастини на спеціальних сайтах. Попит на такий товар є завжди.

Найбільше, на чому ви можете виграти при розбірці машини, це справний двигун, колеса, неушкоджене скло, радіатор та трансмісія.

Окремий лот — салон автомобіля. В залежності від стану та моделі машини за нього можна отримати непогану суму. Інші металеві складові можна здати на металобрухт.

Перед розбіркою на запчастини, варто добре все зважити та порахувати скільки ви отримаєте, продавши окремо цінні запчастини, а решту на брухт, чи вигідніше одразу відправити ціде авто на метал.

Здати на металобрухт або утилізувати

Якщо здавати машину в повному зборі, то можна отримати від 3,5 до 5 тисяч гривень за тонну.

Якщо ж "роздягнути" авто та відділити скло, пластик, гуму, рідини і метал, то винагорода суттєво зросте. Крім того у різних регіонах України ціни на кольорові та чорні метали відрізняються.

Наприклад, у Києві вартість тони чорного металу коливається в межах від 4 до 7 тисяч гривень, а кілограм алюмінію коштує від 30 до 60 гривень. 

Тому не важко поразувати, скільки приблизно ви отримаєте за автомобіль.

Інший шлях — утилізація. Такий варіант, на думку опитаних ЕП експертів, є найменш імовірним. Перш за все, щоб зробити все відповідно до букви закону, машину треба зняти з обліку, що буде непросто.

"Закон про утилізацію в Україні є, але він не виконується. На сьогодні утилізація у нас працювати не буде. Немає стимулюючого фактору, не передбачено жодних компенсацій", — заявив експерт.

Варто памятати, що власникам потрібно вирішити, куди подіти нерзмитнене авто до травня 2019. Згідно з законом, після цього українцям за порушення митного законодавства загрожуть космічні штрафи, які перетнуть сотню тисяч доларів.

Нагадаємо, власники розмитнених євроблях отримають додаткову пільгу, якщо захочуть продати машину протягом року.

Як повідомляв портал Знай.ua, українці за добу розмитнили рекордну кількість євроблях.

Також Знай.ua писав про те, що українці розповіли, чому нерозмитнені авто легше просто викинути.