Дискусії про дозвіл чи заборону на мобільні телефони у школах ведуться давно і не лише в Україні, а й усьому світі. Противники використання гаджетів наполягають, що вони негативно впливають на успішність школярів, відволікають, ускладнюють концентрацію уваги і погіршують засвоєння матеріалу.

Наскільки обґрунтовані їхні побоювання досліджували американські вчені Джеффрі Кузнекоф і Скотт Титсворт. Дослідники вивчали, як впливає на навчання дітей використання мобільника під час уроків.

Учасники трьох різних навчальних груп переглянули відеолекцію, зробили конспект і написали дві контрольні. Учні, які не користувалися телефонами, записували у своїх конспектах на 62% більше інформації. Вони робили більш докладні примітки і могли згадати більше подробиць з лекції. У підсумку, група без телефонів набрала в тесті на півтора бала більше, ніж учні, активно користувалися своїми девайсами.

"Діти, які займаються на уроці онлайн-серфінгом, менш успішні в навчанні, ніж чемно сидять на заняттях без мобілок. Згідно з результатами дослідження, "серфери" записують детальну інформацію на 38% менше, ніж на 51% менше запам'ятовують, а їх результати в тестах на вибір однієї правильної відповіді – на 20% гірше", - пише у своїй статті для ZN.UA освітній експерт Інна Совсун.

мобілкана уроці, ілюстративне фото molbuk.ua
мобілкана уроці, ілюстративне фото molbuk.ua

Популярні новини зараз
Один день – 1 гривня: "Київстар" підказав як користуватися послугами майже задарма Фруктів не наїмося: який дефіцит чекає Україну Що насправді роблять контролери з вашими лічильниками: чого боятися, а чого не варто Українцям 60+ нададуть грошову допомогу, можна запросити рідних: як подати заявку
Показати ще

Дослідження вказують також на один надзвичайно цікавий і невтішний факт. Виявляється, активне користування телефоном під час уроку впливає на пам'ять дітей! Листування в месенджерах і перегляд мемів погіршують не тільки короткострокову пам'ять школярів, але і їх здатність зберігати інформацію тривалий час.

Вчені прийшли до висновку про те, що і вчителі, і самі учні повинні докласти зусиль, щоб скоротити час мобільного онлайну на заняттях.

У той же час Лондонська школа економіки проаналізувала вплив заборони мобільних на результати тестів. Учні шкіл, де не дозволялося користуватися мобільними, отримали найкращі результати. Причому найбільше виграли від заборони діти з низькими оцінками.

"Заборона мобільних телефонів найбільше покращує результати учнів з низькими досягненнями (трохи більше 14% від стандартного відхилення) і не впливає суттєво на успішних учнів", - зазначає автор.

Таким чином, дослідження та практичний досвід свідчать про те, що мобільні під час навчальних занять можуть нашкодити. Разом з тим їх можна з користю застосовувати, адже цифрові технології – це майбутнє, і інтегрувати їх у навчальний процес було б важливо.

Обов'язково підпишись на наш канал у Viber, аби не пропустити найцікавіше

Нагадаємо, в США школяр за 10 годин заробив на червоний Mustang і безкоштовне навчання

Як повідомляв портал Знай.ua, тернопільським школярам подарували надію на втілення мрії

Також Знай.ua писав, українські випускники танцювали вальс попри карантин