"Життя кожного на борту залежить тільки від двох чинників: уміння пілота літати і відсутності риби в його обіді".

Звичайно, авіакомпанії не орієнтуються на голлівудські фільми, але якщо відома кінострічка Аероплан! і навчила їх чомусь, так це тому, що екіпажу ніколи і ні за яких обставин не слід подавати ту ж їжу, що і головному героєві. Трагедії в польоті, яка розгортається в популярній комедії 1980 року, можна було б уникнути - в цілому - якщо б один з пілотів відмовився від рибки і вибрав стейк. Або ще краще, лазанью.

Все це наштовхує на думки про те, чим же харчуються пілоти, з чого складається їх раціон, і чи їдять вони те ж саме, що і пасажири. Вибір продукції для льотчиків дуже важливий. Адже погане самопочуття і збій роботи організму можуть негативно вплинути на виконання робочих обов'язків.

Оскільки пілоти літають часто, їх раціон досить різноманітний. Він складається з бутербродів, салатів, гарячих страв (сніданок, обід або вечеря з варіантами овочів і м'яса), а також закусок, включаючи фрукти, горіхи, чіпси і шоколад.

Популярні новини зараз

Біль, температура і слабкість: доктор Комаровський розповів, як уберегти дітей від теплового удару

Тоня Матвієнко показала маленьку копію Мірзояна на тлі річки: татова дочка

Ірина Білик після розлучення з Ахмадовим нагадала про важливу істину: "Не кохай, як не віриш.."

Щороку по 45 хвилин: Мінінфрастуктури повертає техогляд, українським водіям радять приготуватися

Показати ще

Варто відзначити, що меню для льотчиків відрізняється також від меню для пасажирів та екіпажу.

"Капітан несе відповідальність за те, щоб по можливості пілоти їли різні страви під час польоту", - сказав представник Virgin Atlantic. "Якщо обидва пілота зроблять запит про одній і тій же трапези, екіпаж повинен довести це до відома капітана, який схвалить або відхилить запит".

Якщо ж в меню присутнє особливо привабливе каррі, і жоден пілот не може вибрати альтернативу, льотчики можуть замовити і однакову їжу. У цьому випадку вони повинні приймати їжу в різний час. Якщо ж один з пілотів отруїться, то другий зможе керувати літаком.

В історії авіа-індустрії було дуже багато випадків отруєння. В лютому 1975 року 196 пасажирів і один бортпровідник із служби японських авіаліній під час польоту з Токіо до Парижа захворіли важким харчовим отруєнням після вживання партії омлетів.

Виявилося, що шинка, яку додали в яєчню, була заражена бактеріями Staphylococci. Коли літак зупинився для дозаправки в Копенгагені, 143 пасажири були госпіталізовані. Випадково вийшло так, що пілоти відмовилися від омлету. Вони замовили стейк, адже він виявився більш ситним. Завдяки цьому вони змогли безпечно посадити літак. У цієї історії є й інша сторона. Від того, що відбулося, ніхто не помер. Але кухар, який, як вважається, був відповідальним, вчинив самогубство незабаром після цього.

Це і пояснює той факт, чому харчування пілотів відрізняється від харчування екіпажу, пасажирів і навіть один одного. Це пересторога проти можливого випадкового харчового отруєння.

Раніше портал "Знай.uа" писав: чому в салоні літака є пільнички і чи можна палити на борту

"Знай.uа" писав про 7 прихованих особливостей літака, про яких ви напевно не знали

Нагадаємо: що слід знати про кисневі маски