Щонайменше 50% ринку реклами зараз в тіні. Держава не отримує навіть половини від розміщених бігбордів на узбіччях доріг, реклами в транспорті та метро, вважає Олександр Бондаренко, підприємець, громадський діяч і кандидат в депутати "Київради від "Руху за реформи".

Як працюють корупційні схеми на ринку реклами?

- По-перше, деякі рекламні площі ніде не числяться. За документами їх немає, відповідно й гроші від реклами не йдуть в бюджет. По-друге, вартість реклами часто занижують. За офіційними документами вона одна, насправді — значно вища.

Хто на цьому наживається?

- Чиновники, що контролюють розміщення реклами, видають дозволи та регулюють цей ринок. Вони розміщують бігборди без потрібних дозволів за певну плату. А коли громадські активісти починають піднімати питання про незаконно розміщену рекламу, то чиновники показово знижують 20-25 бігбордів із 20 тисяч. При цьому беруть державні гроші на знесення цих споруд, потім — на утилізацію. А самі їх продають рекламним компаніям.

Популярні новини зараз
Україна забуде, що таке війна: ясновидець розповів про майбутнє нашої країни та про те, коли закінчаться бойові дії Головні новини за 9 травня: неприємні новини для українців та ганьба ухилянтів Будете робити це перед працівниками ТЦК – сядете на 8 років: українців суворо попередили Більше зняти та обміняти не вийде: які обмеження встановили банки
Показати ще

Читайте також Наступного року гривня падатиме пропорційно до інфляції - експерт

А яка ситуація із рекламою в громадському транспорті?

- Дуже подібна. Її в метро та автобусах розміщують якісь фірми. Точно не відомо, кому вони належать, де брали дозвіл. А відтак неможливо дізнатися чи сплатили вони всі податки. Звісно, що ця система відпрацьовувалася роками якраз для того, щоб ухилятися від податків. Звісно, є у нас відповідні служби, які при фіскальній службі мають слідкувати за цим ринком. Однак там, де є чиновник, зазвичай замість контролю процвітає корупція.

Як тоді вирішити цю ситуацію?

- Дуже просто, скоротити чиновників і віддати контроль суспільству. При розвитку нинішніх цифрових технологій це зробити легко. Достатньо на кожній рекламі розмістити код. Люди б цей код вводили на спеціальному сайті і там одразу з'являлися основні дані про цю рекламу — хто замовник, скільки коштує розміщення, хто дав дозвіл. Якщо в базі даних такої реклами немає люди скаржитимуться. Думаю, кількість охочих буде достатньо, адже в транспорті великих міст все одно нічого робити — люди дивляться у вікна, читають реклами грають на телефонах тощо.

У нас суспільство не настільки свідоме, аби перевіряти рекламодавців. Вам так не здається?

- Загалом так. Але достатньо 10 відсотків свідомих громадян. Аби контролювати ринок реклами. Це повністю зруйнує теперішні схеми. Чиновники нічого не зможуть гарантувати замовникам, боятимуться попастися на корупції.