Буквально нещодавно дослідники з Університету Монаш в Австралії виявили найдревнішу зірку в галактиці Чумацький Шлях. Її вік становить 13,5 мільярди років. Вчені назвали знахідку 2MASS J18082002-5104378 B.

Як виявилося, вона залишалася непоміченою через крихітні розміри і тьмяність у космосі. Розгледіти стару зірку вдалося лише завдяки наявності у неї яскравої сусідки більш великого розміру. Крім того, вчені з'ясували її вік за допомогою ретельного спектрального аналізу.

Справа в тому, що перше покоління зірок, утворених після Великого Вибуху, складалося з легких елементів начебто водню, гелію і літію. Потім у них поступово збільшувалася кількість металів. Таким чином, «металічність» зірок стала хорошим індикатором для визначення їх віку.

Як стверджують вчені, 2MASS J18082002-5104378 B відноситься до другого покоління зірок. Уточнимо, що її маса становить всього 10% від маси Сонця, а кількість металів у ній — це 10% від усіх металів нашої планети.

"Нафтогаз" попередив усіх: потрібно встигнути до 25 квітня Подорожчання майже на 40%: українців чекає "сюрприз" у платіжках Спіймали на вулиці та примусово відвезли в ТЦК: українцям розповіли, як себе поводити В Україні готується революція у житловій сфері

Астрофізик Ендрю Кейсі зізнався, що вперше виявляв зірку з такою малою масою і невеликою кількістю металів. Також є припущення, що в нашій галактиці можуть існувати і інші давні зірки, однак їх буде непросто виявити через малі розміри.

«Ці зірки надзвичайно рідкісні — процес їх пошуку схожий на пошук голок у копиці сіна. Але завдяки величезній кількості даних, зібраних наземними і космічними телескопами, ми як ніколи близькі до розуміння того, як утворилися зірки в ранньому Всесвіті», - розповів Кейсі.

Чумацький Шлях

Це відкриття дає можливість детальніше вивчити формування зірок у Всесвіті. Так як одна з найстаріших зірок розташована на тонкому диску Чумацького Шляху, питання про вік нашої галактики знову відкрите. Можливо, вона набагато старіше, ніж вважалося раніше.

Нагадаємо, що NASA зайняте розробкою, яка дозволить майбутнім місіям на Марс отримувати ракетне паливо з марсіанського ґрунту.

Як повідомляв портал Знай.uа, найбільший у світі телескоп виявився нікому не потрібним.

Також портал Знай.uа писав, що вчені записали на відео головні особливості та зміни наднової зірки за останні 25 років.