Пандемія
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяАналітики називають коронакризу найгіршою в історії авіації. Що буде з українськими МАУ та SkyUp Airlines після карантину, пише
Компанію МАУ карантин змусив запровадити режим простою, в якому зараз перебувають близько 90% співробітників компанії. Поки що збитки перевізник оцінює у 14,5 мільйонів доларів на місяць — саме стільки МАУ витрачає щомісячно на підтримання життєдіяльності компанії. В МАУ припускають, що відновлення роботи компанії триватиме до літа наступного року.
У SkyUp Airlines поки що оцінити збитки від карантину не можуть, адже кажуть, що ситуація ще не набула прогнозованого характеру. Наразі компанія не збирається скорочувати персонал або флот літаків. Генеральний директор SkyUp Airlines Євген Хайнацький зауважує, що "навряд чи хоча б одна авіакомпанія світу повернеться до виконання польотної програми в тих об’ємах, які були анонсовані раніше".
Найбільший аеропорт України "Бориспіль" вже оцінює втрати у сотні мільйонів гривень, а понад 4 тисячі його співробітників змушені перебувати у простої, тобто їм виплачують дві третини зарплати.
Сьогоднішня криза є найбільшою за останні десятиліття для усього авіаринку, кажуть експерти. За прогнозами, доходи пасажирських перевізників зменшаться у 2020 році більш ніж вполовину – на 314 мільярдів доларів. У Міжнародній асоціації повітряного простору (IATA) зазначають, що через обмеження з кожним днем ситуація на ринку погіршується. Адже навіть нинішній прогноз виявився утричі гіршим за найбільш песимістичний сценарій, який розглядали ще місяць тому. Також цьогоріч очікується зменшення попиту пасажирів.
Business Insider пише, що загалом по всьому світу через пандемію припинили виконувати рейси 64 пасажирські авіакомпанії. Одні вирішили припинити польоти самостійно, щоб не підіймати в небо порожні літаки, інші ж – через розпорядження місцевих урядів.
Наприклад, угорський перевізник Wizz Air оголосив, що скорочує 19% штату та зменшує зарплати пілотам, бортпровідникам, офісним працівникам, і навіть топменеджерам. Німецька авіакомпанія Lufthansa припиняє роботу дочірнього лоукостера Germanwings та скорочує частину флоту. Air New Zealand планує звільнити всіх пілотів Boeing 777, які розраховані на далекомагістральні перельоти. А Easy Jet відкликає замовлення 24-х нових літаків.
Щодо вартості квитків остаточних прогнозів поки ніхто не береться робити. Наприклад, міністр інфраструктури Владислав Криклій каже, що в кризовий період подорожчання квитків невигідне. За його словами лоукостери Ryanair і Wizz Air поки не зверталися з проханням призупинити польоти, тому не наразі можна точно сказати, чи продовжать вони літати в Україну. Зокрема, з Wizz Air йшли переговори про відкриття дочірньої компанії на території України, яка здійснюватиме внутрішні рейси, і поки такі наміри угорський лоукостер не скасовував.
Авіаексперт Богдан Долінце зауважує, що лоукостери мають більше переваг, ніж класичні авіакомпанії витримати карантин. Адже вони здебільшого мають літаки у власності і не несуть додаткових витрат на лізинг повітряних суден. До прикладу, ірландський лоукостер Ryanair зможе пробути на карантині ледь не півтора року, кажуть аналітики Business Insider. Він має 4 мільярди євро у запасі і не має боргів. Та в більшості компаній ситуація значно гірша, тож через коронакризу вже у травні низка авіакомпаній можуть стати банкрутами.
Врятувати авіакомпанії від банкрутства може держава або акціонери, кажуть фахівці. Якщо компаніям бракує коштів самим вийти з кризи, то їм потрібні інвестиції, кредитування або ж допомога від уряду. Наприклад, італійська влада збирається націоналізувати свого головного перевізника Alitalia, щоб утримати його на плаву. Велику фінансову допомогу від держави отримає і найбільший перевізник Франції Air France. А США виділили 25 мільярдів доларів на підтримку своїх авіаліній. В Україні також обіцяють підтримати національних перевізників.
В ІАТА зазначають, що попри те, що криза наступила дуже різко, такого ж раптового повернення не буде, відновлюватися ринок буде поступово, спершу починаючи з внутрішніх рейсів, а потім вже міжнародних. За словами міністра Криклія, щоб відновити докарантинний рівень авіаперевезень, знадобиться два роки.
Обов’язково підпишись на наш канал у
Нагадаємо,
Як повідомляв портал "Знай.ua",
Також "Знай.ua" писав,