Дослідники з Інституту біомедичних досліджень Bellvitge відкрили нове захворювання м'язів, викликане мутацією міоглобіну.

У рамках міжнародного співробітництва між групою генетиків з Університету Західної Австралії і дослідниками з Каролінського інституту команда професора Монтсеррат Оліве змогла ідентифікувати раніше невідому хворобу, пише Nature Communications.

Міоглобін — білок, який надає м'язам червоний колір. Він також виконує транспортні фукнції та зберігає кисень, виступаючи в якості резервуара при низькому рівні (гіпоксія) або його повну відсутність (аноксія).

Як прогресує міоглобінопатія

Міоглобін також діє як поглинач вільних радикалів та інших активних видів кисню, мінімізуючи пошкодження клітин в результаті окисного стресу.

"Я вам зараз покажу": журналістка ТСН засняла Марічку Падалко перед ефіром Олександр Пономарьов захопився, як бійці ЗСУ ювелірно знищують техніку окупантів: "Горить, палає" Зірка "МастерШеф" Ліза Глинська вийшла заміж за свого обранця: "Незважаючи на дощ і війну" Що попросив чоловік на вечерю перед стратою - найдивніше бажання в історії

"Це перший випадок виявлення захворювання, викликане мутацією гена міоглобіну, — говорить Монсеррат Оливе, доктор Університетської лікарні Беллвитжа.

Як розповів дослідник, його команда виявила одну і ту ж мутацію у декількох членів 6 неспоріднених європейських сімей, у всіх з яких були однакові симптоми і були виявлені дуже характерні ураження при біопсії м'язів.

Миоглобинопатия

Міоглобінопатія проявляється між 40 і 50 роками. Хвороба викликає прогресуючу слабкість м'язів тулуба, кінцівок, а на більш пізніх стадіях вражає дихальну мускулатуру і серце.

У рамках роботи дослідники з університету Модени і Відня виявили зміну біохімічних і термодинамічних властивостей мутіруючої міоглобіну, що сприяє утворенню ліпідних і білкових агрегатів, які знаходяться в м'язах пацієнтів.

Це відкриття дозволило встановити діагноз у деяких пацієнтів через багато років і дозволить дослідникам сфокусуватися на пошуку ліки від цього захворювання в майбутньому.

Болі в м'язах

Нагадаємо, вживання протеїнового коктейлю безпосередньо перед сном збільшує приріст м'язової маси.

Як повідомляв портал "Знай.uа", фізична активність покращує когнітивні функції мозку людини.

Також "Знай.uа" писав, як формуються м'язи.