Швейцарські вчені встановили нові потенційні причини виникнення шизофренії.

Дослідницька група, очолювана професором Алексом Ш'єром, директором Біоцентра Базельського університету, визначила 30 генів, пов'язаних із шизофренією, пише журнал Cell.

Крім того, команда вчених змогла показати, які патологічні зміни в мозку і поведінкові відхилення викликані цими генами.

Роботи англійського художника Луїса Уейна, який страждав від шизофренії

У рамках дослідження, швейцарські експерти досліджували 132 гена, пов'язаних із шизофренією. Потенційна зв'язок з психіатричним розладом підтверджена у 30 генів.

Карткою – 10 грн, готівкою – 15: в Україні знову підвищують ціни на проїзд Дати виплати пенсій "перетасували": чи можна змінити день отримання виплат Українцям пообіцяли зробити життя трохи простішим: понад 10 тис грн на людину Старі сковорідки не доведеться викидати: як у домашніх умовах подарувати посуду друге життя

Експерименти, проведені на рибках даніо, підтвердили, що помилки в цих генах порушують розвиток або функції мозку і призводять до поведінкових відхилень.

Шизофренія — це психоз, який призводить до порушення сприйняття реальності. Найбільш відомими симптомами считаюттся слухові і візуальні галюцинації, параноя, нав'язливі ідеї.

І хоча хвороба піддається лікуванню медикаментозними засобами, в даний час вона невиліковна.

Роботи англійського художника Луїса Уейна, який страждав від шизофренії

Попередні дослідження показали, що шизофренія пов'язана з декількома областями генома, що містять різні гени.

А команда Алекса Шьера визначила 30 генів у цих регіонах і змогла показати, що вони надають конкретний вплив на структуру і функцію мозку, а також на різні поведінкові моделі.

"З 132 підозрюваних нам вдалося звузити профіль злочинців до 30 генів. Один з винуватців — транскрипційний фактор znf536, який контролює розвиток переднього мозку. Ця область мозку впливає на нашу соціальну поведінку та на обробку стресу", — пояснив автор дослідження

Слід зауважити, що дослідницька група не тільки розшифрувала функцію окремих генів, але і створила атлас всіх генів з відповідними наслідками для мозку.

Роботи англійського художника Луїса Уейна, який страждав від шизофренії

Нагадаємо, мікробіологи виявили шокуючу закономірність — коти викликають шизофренію.

Як повідомляв портал "Знай.uа", медикаментозні засоби від високого кров'яного тиску покращують симптоми у людей з шизофренією, біполярним розладом або неаффективными психозами.

Також "Знай.uа" писав, що спільного у герпесу і шизофренії, а також віруси можуть викликати психічні розлади.