З 1 лютого автоперевезення між Росією і Польщею припиняться, поки країни не погодять квоти дозволів на проїзд фур. Якщо домовитися не вдасться, витрати російських перевізників можуть зрости на 8 млрд руб. на рік, передає РБК.

Зазначається, що поки що сторонам вдалося домовитися лише про те, що всі російські машини, які перебувають зараз у Польщі, зможуть повернутися в Росію до 15 лютого за дозволами 2015 року.

Варто нагадати, що кількість дозволів на в'їзд великовантажних автомобілів країни узгоджують щорічно. Порядок погодження встановлено міжнародними договорами. Існує два типи дозволів для транспортних компаній: двосторонні та на/з території третіх країн (тристоронні). Двосторонні необхідні для ввезення польських вантажів до Росії і російських в Польщу, для російських перевізників вони діють як транзитні перевезення із західноєвропейських країн через територію Польщі. Тристоронні угоди потрібні польським перевізникам для ввезення в Росію вантажів із Західної Європи.

Читайте також: Мільйон українців стануть громадянами Польщі

З Польщі до Росії і назад автоперевізники майже нічого не возять, і цей ринок можна порівняти з обсягом перевезень через Польщу із Західної Європи, тому російським компаніям потрібно багато двосторонніх дозволів, наголошує видання. Польським перевізникам, навпаки, потрібно багато тристоронніх дозволів, щоб обслуговувати трафік між Західною Європою і Росією.

Популярні новини зараз
Штраф до 31 грудня: українці відбиратимуть гроші за яскраве святкування Нового 2026 року ТЦК не має права: омбудсменка назвала головні порушення, які вчиняють ледь не щодня Ваш лічильник електроенергії бреше: як не переплачувати за комуналку через поломку Пенсіонерів залишать без індексації: кому не світить підвищення виплат
Показати ще

При цьому частина вантажів останні роки йшла з формальним переоформленням у Польщі і ввозилася до Росії за двостороннім дозволами, але з початку 2016 року польських перевізників стали на цьому ловити і штрафувати.