Готардський 57-кілометровий залізничний тунель сьогодні відкриють у Швейцарських Альпах. Він є найдовшим у світі, а його будівництво обійшлося у 12 мільярдів євро і тривало 17 років.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяЗавдяки тунелю, шлях з Німеччини в Італію через територію Швейцарії скоротиться майже на годину, повідомляють "РІА-новини".
Планується, що перерізати червону стрічку приїдуть президент Швейцарії Йоханн Шнайдер-Амманн, президент Франції Франсуа Олланд, канцлер Німеччини Ангела Меркель і прем'єр-міністр Італії Маттео Ренці.
Вперше ідею побудувати тунель через Альпи озвучили у 1947 році, проте реалізація проекту не була можливою через ряд технічних проблем. Майже через 50 років будівництво "тунелю століття", як його називають швейцарські ЗМІ, все ж почалося.
Тунель прокладали з двох сторін: з півночі з боку Ерстфельда (кантон Урі), з півдня - від Бодіо (Тічино). На його будівництві одночасно працювали 2,4 тисячі робітників.
Для проходки скельних порід в тунелі використовувалися дві бурові установки, кожна з яких мала діаметр 9,5 метра і довжину 440 метрів. У ході робіт було вилучено 28,2 мільйона тонн гірської породи, яких вистачило б на будівництво п'яти пірамід Хеопса.
Читайте також: Підземний тунель під Дніпром з'явиться у Києві
Готардський тунель є також найглибшим у світі. Товщина породи, яка відділяє його від поверхні на деяких ділянках, складає 2,3 тисячі метрів. Довжина тунелю на три з гаком кілометри перевищує протяжність тунелю Сейкан (53,85 кілометра), що пов'язує японські острови Хонсю і Хоккайдо, і майже на 7 кілометрів - знаменитий Євротунель під Ла-Маншем, довжина якого становить 50,4 кілометра.
Очікується, що швидкісні пасажирські потяги будуть проходити по тунелю зі швидкістю 250 кілометрів на годину, вантажні склади - 160 кілометрів на годину. Це дозволить мандрівникам долати відстань від Ерстфельда до Бодіо за 20 хвилин і скоротить час у дорозі від Цюріха до Мілана на 40 хвилин для тих, хто відправився в вояж на автомобілі. Планується, що до 2020 року по тунелю будуть перевезені 210 тисяч вантажних машин. За добу по ньому проходитимуть до 250 поїздів.
Офіційне відкриття тунелю для публіки відбудеться 11 грудня 2016 року.