15 квітня виповнилося 105 років з моменту краху легендарного трансатлантичного пароплава "Титанік". З того моменту багато вчених і технологів здійснювали експедиції до затонулого гіганту.

Про це повідомляє TJournal.

Перша справжня експедиція відбулася у 80-х роках. Нею керував дослідник океану, офіцер ВМС США Роберт Баллард. Раніше, через дорожнечі подорожі нікому не вдавалося опуститися на дно океану, щоб знайти тіла і уламки корабля. У 1980 році спецслужби запропонували Балларду дистанційно керований підводний човен для занурення в обмін на пошуки атомних підводних човнів "Скорпіон" і "Трешер". І вже через п'ять років офіцер отримав аналог апарату, завдяки якому "прочесав" зону аварії. Однак йому не вдалося знайти пароплав.

У цьому ж році він відправив на глибину три тис. метрів камери для спостереження, де в результаті виявив котел "Титаніка". Дослідники з'ясували, що корабель затонув по частинах, коли знайшли носову частину. Вона перебувала в 600 м від корми.

Після цього відбулося 17 занурень. Фахівці підняли більше п'яти тис. предметів: речі пасажирів та фрагменти "Титаніка", серед яких знаходився шматок обшивки.

Популярні новини зараз
Якщо на гривню більше – субсидію не отримаєте. Який дохід повинен бути для пільги "Іди в Україну, ти, бл**ь, служи": розлючені українці накинулися на працівників паспортного столу в Польщі Червень принесе не лише тепло, а й гроші: хто отримає нову пенсію Що насправді роблять контролери з вашими лічильниками: чого боятися, а чого не варто
Показати ще

Вчені змоделювали момент аварії за допомогою камер глибоководних апаратів і підводних човнів. Батискафи просканували територію навколо лайнера і зробили тисячі знімків уламків, корми і носа, після чого технологи зробили тривимірне зображення, відтворивши повністю корабель.

Вчені з'ясували, що носова частина з кращими каютами, басейном, спортзалом і парадними сходами майже повністю збереглися. Це викликало подив, тому що за початковою версією – айсберг пробив величезну пробоїну в носовій частині, яку так і не вдалося знайти на фотографіях. З'ясувалося, що прошивка корабля мала багато дрібних отворів, через які всередину заливалася вода.

Фахівці також з'ясували, що корма після розлому лайнера опустилася на дно зі швидкістю 80 км/год, обертаючись навколо своєї осі. Швидкість "приземлення" носа була набагато нижча через обтічність.

За останні роки вчені зазначили, що останки "Титаніка" почали стрімко руйнуватися через власну вагу, тому що на його обшивці утворилося багато сталактитів з бактеріями. Мікробіологи напророкували, що через тисячоліття від нього залишаться невеликі уламки.