Влада Стаменкович з Каліфорнійського технологічного інституту і її колеги вирішили з'ясувати, скільки кисню може бути розчинено в рідкій воді з дуже високим вмістом солей, яка, судячи з усього, є й сьогодні під поверхнею і, можливо, навіть на поверхні Марса.

Так вченим вдалося з'ясувати, що концентрація кисню в дуже солоних водах під поверхнею Марса може бути достатньо високою для того, щоб там могли існувати аеробні мікроорганізми. Стаття про це опублікована в журналі Nature Geoscience. Передає Хвиля.

"Ми показали, що в сучасних умовах на Марсі можуть існувати рідкі середовища з концентрацією розчиненого кисню від 2,5 мікромоля до 2 молей на кубічний метр, причому в полярних регіонах з-за більш низьких температур концентрації особливо високі. Навіть з урахуванням невизначеностей наші дані показують, що у поверхні Марса можуть бути середовища з достатньою кількістю кисню для дихання аеробних мікробів", — пишуть вчені.

Зазначимо, концентрація на кілька порядків більше мінімально необхідної бактеріям в приблизно один мікромоль на кубометр і можна порівняти з потребами більш складних багатоклітинних організмів, наприклад, губок.

Головні новини за 9 травня: неприємні новини для українців та ганьба ухилянтів Будете робити це перед працівниками ТЦК – сядете на 8 років: українців суворо попередили Гроші на кону: "Ощадбанк" зробив важливе оголошення Безкоштовний проїзд для всіх: українцям скасують плату за комунальний транспорт

Відомо, з-за відсутності фотосинтезуючих організмів в марсіанській атмосфері дуже мало кисню: в слідових кількостях він утворюється в результаті розпаду CO2 під впливом сонячного світла. Тому вважається, що атмосфера Марса непридатна для існування на поверхні планети аеробного життя.

Кліматична модель Марса також дозволила вченим оцінити можливий вміст кисню в солоних розчинах в останні 20 мільйонів років.

Дослідники стверджують, що з цих 20 мільйонів в останні п'ять мільйонів умови для достатньо високих концентрацій кисню у воді на Марсі були особливо вигідними.

Також автори даної статті вважають, що їхні висновки можуть допомогти пояснити походження оксидів в породах на Марсі, знайдених марсоходами.

Крім того, за їхніми розрахунками, якщо нещодавно знайдене підлідне озеро на Марсі, за умови, що це дійсно озеро, колись з'єднувалося з атмосферою, концентрація кисню в воді там також може бути достатньо високою для існування життя.

Нагадаємо, NASA планують дійсно революційну місію по відправці людей на Венеру.

Як повідомляв портал "Знай.uа", вчені пояснили смертельні катаклізми на Марсі.

Також "Знай.uа" писав, вчені розповіли, що чекає людей на Марсі.