Німецькі нейробіологи встановили механізми формування і втрати нюху.

Дослідження, яке організував Центр імені Гельмгольца Дрезден-Россендорф, намагалося пролити світло на цю загадку за допомогою ряду експериментів, повідомляє Science Daily.

Справа в тому, що генерація нових нейронів у ссавців зазвичай припиняється після дитинства і відбувається в дорослому віці тільки в декількох областях переднього мозку.

Виняток: нюхові нейрони, які розвиваються з стовбурових клітин на протязі декілька проміжних стадій.

Громадський транспорт подорожчає для всіх, окрім пенсіонерів: скільки доведеться платити з 1 травня Побутовим споживачам пригрозили відключенням електроенергії: хто у "чорному списку" Часу залишилось обмаль: треба встигнути зробити це з трудовими книжками Реформи і прозорість: експерт розповів, чого вимагають США від України за свою допомогу

У рамках експерименту медики застосували спеціальну технологію, яка забарвлювала покоління різних клітин у мозку мишей певним кольором.Таким чином, вчені могли з часом розрізняти клони.

"На наступному етапі ми порівняли клони нейронів, виявлені у молодих і старих мишей, щоб з'ясувати, яку роль відіграють окремі стовбурові клітини і проміжні продукти у нейрогенезі зрілих нюхових клітин", — пояснює один з дослідників Філіппо Кальцоларі (Filippo Calzolari).

Потім медики порівняли отримані дані з кількома математичними моделями нейрогенезу. Вчені виявили, що здатність до самооновлення знижується в літньому віці, особливо на деяких проміжних стадіях.

Крім того, аналіз показав, що зменшується з часом кількість вироблюваних стовбурових клітин.

"З віком стовбурові клітини перестають перетворюватися в нюхові клітини, і часто залишаються в резервуарі стовбурових клітин, проявляючи меншу активність. Виробництво нюхових клітин припиняється", — говорить Йовіца Нинькович (Jovica Ninkovic).

Клітини перестають замінювати пошкоджених і мертвих "родичів", з-за чого зникає нюх.

За словами нейробіологів, їм вперше вдалося кількісно описати поведінку нейронних стовбурових клітин у мозку живого ссавця з допомогою математичної моделі.

Нагадаємо, вчені створили пристрій, який поміщається в ніздрі і допомагає повернути втрачене нюх.

Як повідомляв портал "Знай.uа" фізична активність покращує когнітивні функції мозку людини.

Також "Знай.uа" писав про чотири кращих ради по омолодженню мозку.