Бактерії, що живуть на комахах, допоможуть подолати кризу антибіотиків.

Вчені з Університету Вісконсін-Медісон провели найбільше і ретельне дослідження активності антибіотиків серед мікроорганізмів, що живуть на комах, пише Medical News Today.

В результаті дослідники відкрили новий антибіотик в мурашнику виду Cyphomyrmex, який мешкає в Бразилії. Виявлене з'єднання отримало назву ціфоміцін.

Причини стійкості до антибіотиків

Лабораторні тести показали, що ціфоміцін вбиває супербактерії, перед якими виявилися марні інші антибіотики. Препарат також вилікував грибкову інфекцію у мишей, не викликаючи токсичних побічних ефектів.

Громадський транспорт подорожчає для всіх, окрім пенсіонерів: скільки доведеться платити з 1 травня "Київстар" попередив українців про небезпеку: що треба знати Доїхати на роботу і назад – вже не по кишені: проїзд у маршрутках дорожчає Що насправді роблять контролери з вашими лічильниками: чого боятися, а чого не варто

Як пояснили вчені, більшість використовуваних сьогодні антибіотиків створені на основі стрептоміцітов — великого роду бактерій, які почали розвиватися близько 400 мільйонів років тому.

За цей період види Streptomyces еволюціонували і адаптувалися до різних місць проживання, таким як грунт і комахи. Хімічний склад з'єднань, які утворюють бактерії, відображає їх різну лінію.

Генетичні дослідження показали, що тільки один штам стрептоміцідов потенційно може привести до утворення десятків з'єднань, аналогічних тим, які вже використовуються в якості антибіотиків.

Як поширюється стійкість до антибіотиків

З цих причин вчені інтенсивно вивчають стрептоміціевие бактерії в надії, що вони знайдуть нові препарати для боротьби з резистентністю до антибіотиків.

Вчені зібрали більше 2500 видів комах: від мурах, бджіл і мух до жуків, метеликів, метеликів та інших. Близько третини припадало на регіони з помірним кліматом, ще третина - на тропіки, а решта - на більш холодні райони, такі як Арктика.

Комахи надали вченим більше 10 000 штамів бактерій для тестування. Дослідники також досліджували 7000 штамів, отриманих з грунту і рослин.

Потім послідувала дуже потужна і інтенсивна серія тестів, що включає в себе в загальній складності понад 50 000 випробувань.

Що робити, щоб уповільнити еволюцію бактерій

Результати показали, що штами Streptomyces, отримані від комах, здатні більш ефективно боротися з інфекційними бактеріями і грибами, ніж штами, отримані з грунту або рослин.

Нагадаємо, в ірландських грунтах знайшли невідомий штам бактерій, який ефективний проти чотирьох з шести головних супербактерій, стійких до антибіотиків.

Як повідомляв портал "Знай.ua", вчені створили нову єдину вакцину від сибірської виразки і легеневої чуми.

Також "Знай.ua" писав, що команда з Медичної школи Західного резервного університету Кейза відкрила новий спосіб лікування сепсису.