У порту Тартус, Сирія, з арештованого судна не випускають команду з 10 українських моряків. Вони не можуть повернутися на батьківщину через борги судновласника. Про це пише Уніан з посиланням на керівника проектів організації "Фонд допомоги морякам "Асоль"" Андрій Шевченко.

Він стверджує, що напередодні в організацію звернулися родичі моряків. Зокрема, мова йшла про жителя Одеси, п'ятьох херсонців, трьох жителів Миколаєва і киянина.

Далі Шевченко розповідає, що українці 4 місяці тому за посередництва херсонського підприємства "Альянс Навігейшн" уклали контракт із турецьким судновласником і повинні були відправитися до Лівану - на борт судна. Але, як з'ясувалося, воно знаходиться в Сирії.

Капітан порту Тартус забрав у нової команди паспорти та інші документи, які відмовилися повертатися, щоб "вони сиділи на борту і не бовталися, де ні попадя".

Пізніше виявилося, що попередній екіпаж майже 2 роки не отримував зарплату, а саме судно Starshina Derov N.G (колишній Волго-Балт 163, 1972 року побудови) в жахливому технічному стані. Йому заборонили заходити в порти Паризького меморандуму (Paris MoU).

Популярні новини зараз

Погода у Львові 27 січня: мороз зажене галичан під ковдри з чаєм та пляцками

Через сім років терпіння Кароль зробила сенсаційне зізнання про свого чоловіка: "Він був змушений... "

На українців чекають нові платіжки за світло: що змінили і кого торкнуться нововведення

Жінки йтимуть на пенсію у 55: Зеленський вніс поправки до закону 4-х річної давності

Показати ще

Крім того, і судно, і судновласник під загрозою санкцій за неодноразові судозаходи в окупований Крим, а Starshina Derov N.G заарештовано за борги судновласника за позовом третьої особи.

Також Шевченко зазначив, що про перераховані нюанси найманий екіпаж навіть не підозрював. При цьому, коли моряки прибули в Сирію, роботодавець фактично відразу висловив свою неспроможність - постачання забезпечується мінімальне, зарплату не виплачують. А загальний борг по заробітній платі перед зазначеним екіпажем перевищив 50 тис. доларів. Також на борту судна не було ніякого вантажу, і весь цей час воно жодного разу не покидало межі порту.

Як повідомив Шевченко, за втручання дипломатичних служб України вдалося домогтися того, щоб на борт хоч в мінімальному обсязі поставлялася вода і провізія. Для цього представник судновласника перераховує невелику суму місцевому агенту. Судновласник через свого представника повідомив екіпажу, що сподіватися на отримання заробітної плати не варто, "Альянс Навігейшн" ігнорує, а Морська адміністрація Танзанії на всі запити моряків не відповідає.

Крім усього, українці не можуть повернутися додому, так як капітан порту не дає дозвіл покинути борт судна через нібито виникнення загрози судноплавству та екології. Документи морякам досі не повернули.

"Чекаємо реакцію на дії посередника при працевлаштуванні з боку Міністерства соціальної політики і правоохоронних органів України", - відзначили в "Ассоль".

В організації повідомили, що вищеназвана компанія "Альянс Навігейшн" раніше відправляла трьох моряків на судно "Мунзур", яке 7 грудня 2015 року було затримано. У трюмі поліцейські виявили більше 10 тонн гашишу. Судно тоді під конвоєм доставили в Палермо (Сицилія). Екіпаж (10 громадян України і один - Грузії) заарештували і посадили до в'язниці. Людей звільнили після шести місяців судових розглядів.

Раніше портал "Знай.ua" повідомляв, що ракетний катер "Прилуки", а також два нових катери ВМС України "Бердянськ" і "Аккерман" зі стріляниною зупинили судно з вантажем контрабандних сигарет.