Про це пише ENKORR.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяДепутат Олександр Дубинський («Слуга народу») через власний телеграм-канал і підконтрольне ЗМІ почав другу хвилю інформаційної кампанії проти заступник міністра економіки Тараса Качки, який є заступником голови Міжвідомчої комісії з питань міжнародної торгівлі.
На розгляді Міжвідомчої комісії перебуває скарга групи «Приват» і НАК «Нафтогаз України» з проханням обмежити імпорт дизельного палива та скрапленого газу шляхом введення мита 8,46% на поставки з Росії.
Тарас Качка є заступником цієї комісії і це не перша інформаційна атака на нього з боку депутатів та ЗМІ, орієнтованих на лідера групи «Приват».
Дубинський називає Качку «шпигуном», «лобістом російських виробників» і звинувачує в небажанні задовольняти прохання «Укртатнафти» і НАК «Нафтогаз України» про введення мит.
«В Мінекономіки вперто не хочуть помічати у себе російського шпигуна», — заявив Дубинський у власному телеграм-каналі.
Чергова інформаційна атака на Т. Качку почалася після відповіді на лист «Нафтогазу», в якому зазначено, що міністерство «вивчає отриману від виробників інформацію та докази на відповідність вимогам, і наявність підстав для початку розслідування».
Ця відповідь лобісти групи «Приват» сприйняли як «відписку» і «затягування процесу».
Паралельно підконтрольні «Привату» ЗМІ — в першу чергу агентство «УНІАН» і телеканал 1+1 — активізували спроби звинуватити Мінекономіки нібито захист інтересів імпортерів і відмову від підтримки національного виробника
Раніше повідомлялося, що скарга про проведення розслідування щодо імпорту ДТ і ЗВГ з Росії була подана 21 січня 2020 р. 22 травня 2020 р. Міжвідомча комісія планувала відхилити цю скаргу як необґрунтовану, але під тиском депутатів та ЗМІ з орбіти впливу групи «Приват», це рішення вдалося відкласти до червня.
Нагадаємо, ПАТ «Укртатнафта», «Укрнафта» і АТ «Укргазвидобування», контрольовані групою «Приват» і НАК «Нафтогаз України», запросили негайного введення мит 8,46% з щорічним підвищенням їх розміру на 4,24 п. п. — з 8,46% у 2020 р. до 25,4% з 1 січня 2024 року. Такі ставки призвели б до повної зупинки поставок палива з Російської Федерації.
Тільки на першому етапі збитки економіки від цього рішення складуть 11 млрд грн, за оцінками найбільшого галузевого об'єднання — Нафтогазової асоціації України. За розрахунками «Консалтингової групи А-95», у разі введення мит ціни на паливо в Україні стануть найвищими в Європі.
Приводом для введення мит, на думку заявників, є механізм зворотного акцизу, який застосовується в РФ для регулювання цін на бензин і ДТ на внутрішньому ринку.
Суть цього механізму в тому, що якщо світові ціни на нафту високі, федеральний бюджет виплачує компаніям частину премії, яку російські нафтові компанії втрачають, не піднімаючи ціни на внутрішньому ринку. У зворотному випадку, якщо ціни на бензин на внутрішньому ринку РФ вище експортних, нафтові компанії самі перераховують гроші в бюджет. Цей механізм не має відношення до стимулювання експорту палива.
Крім цього, сама заява українських НПЗ містить чимало неточностей і суперечностей. Наприклад, той же «зворотний акциз» в РФ був введений тільки з 1 січня 2019 р., в той час як заявники стверджують, що шкоди від нього заподіюється останні три роки.