Компанії «Глуско Україна» і «Анвитрейд» переможці в тендері АТ «Укрзалізниця» з постачання 6000 тонн дизельного палива за ціною котирувань палива в Роттердамі (FOB Rotterdam/CIF і NEW/Basis ARA) або в Середземномор'ї (FOB Med Italy) плюс націнка $26-28 за тонну. Про це повідомляє спеціалізоване видання enkorr з посиланням на результати тендеру.

«Глуско Україна», яка вперше перемогла у рамковій тендері УЗ, запропонувала паливо за розрахунковою ціною 19 800 грн/т, «Анвитрейд» — по 19 723 грн/т з ПДВ. Це умовно ті ціни, за якими постачальники готові поставити паливо в день аукціону.

За розрахунками enkorr, так звана фіксована маржа постачальників, яка в подальшому буде автоматично приплюсовуватися до котирувань ДТ в Європі за 10 днів після отримання рознарядки, у «Глуско Україна» становитиме 772 грн/т ($27,8/т), у «Анвитрейд» — 708 грн/т ($25,5/т).

Видання зазначає, що це «брудна» маржа крім чистого заробітку компаній включає в себе витрати на оплату премій за імпортними контрактами або закупівлі на внутрішньому ринку, витрати на доставку в Україну, страховку та інші витрати.

Компанії «Глуско Україна» і «Анвитрейд», за даними видання enkorr, є одними з найбільших імпортерів дизельного палива з Російської Федерації.

Популярні новини зараз
Українці можуть не платити штрафи від ТЦК: юрист розкрив правило Військовозобов'язаним дали час до 5 лютого: що треба встигнути Стосується всіх одержувачів пенсій: українцям дали 30 днів на явку до ПФУ Порошенко в Штатах шкодить Україні: дратує республіканців нагадуванням, як «зливав» Трампа на користь Гіларі Клінтон, - експерт
Показати ще

«Укрзалізниця» з лютого 2019 року закуповує дизпаливо за формулою з прив'язкою до європейських котирувань. На аукціонах визначається фіксований рівень торговельної націнки постачальника, який потім автоматично додається до цін в Європі на дату відвантаження.

На попередньому тендері УЗ, в першій половині липня, націнка до вартості ДТ в Роттердамі склала $22-25/т.

Нагадаємо формульний підхід з використанням цін в європейських хабах використовується для розрахунку вартості газу для населення з лютого 2020 — т. зв. формула «Амстердам плюс». Уряд Олексія Гончарука запровадило, а уряд Дениса Шмигаля затвердив у меморандумі з МВФ (підписаний Ст. Зеленським) цей підхід для визначення ціни газу для населення. Він передбачає включення вартості доставки газу з Нідерландів - біржа TTF.

З 1 серпня 2020 р. зі скасуванням ПСО, НАК «Нафтогаз України» буде за рішенням уряду в якості постачальника «останньої надії» продавати населенню газ за ціною хаб в Німеччині плюс вартість доставки в Україну

Також в 2016-2020 рр. діяла формула Роттердам + для вугілля. Вона встановлювала прогнозну вартість електроенергії виключно для промислових споживачів. Формулу скасували 1 липня 2019 з введенням ринку електроенергії, після цього ціна вугілля та електроенергії для промисловців зросла.