Спеціальні мита на імпорт дизельного палива дали можливість українським виробникам, найбільшим з яких є ПАТ «Укртатнафта», підвищити ціни на свою продукцію.
Про це повідомив директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн.


"Це мито добре допомогло внутрішнім виробникам. Тобто, вона підняла ціни рівно на свій розмір... українського виробника дизеля від цього більше не стало, тому що він просто не може його більше виробляти. Але зате він став його продавати дорожче", - повідомив експерт.


За його словами, фінансовий стан українських НПЗ завдяки митам і зростанню цін покращився, але помітних інвестицій у виробництво вони не продемонстрували.


"Фінансовий стан явно вона поліпшила. Навряд чи хтось сильно розбагатів, звичайно, але це, безумовно, допомогло виробникам. Але сказати, що вони щось, гідні якісь інвестиції, ми не бачимо просто цього", - додав Куюн.


За твердженням власника мережі АЗС Prime Дмитра Леушкіна, мита дозволили перекроїти ринок дизельного палива на користь Кременчуцького НПЗ компанії «Укртатнафта».

Популярні новини зараз
Головне за 24 квітня: бунт українців у Польщі, трагедія Каті Репяхової, важливий день та різке підвищення цін Червень принесе не лише тепло, а й гроші: хто отримає нову пенсію Що насправді роблять контролери з вашими лічильниками: чого боятися, а чого не варто Українцям вказали на два обов'язкові платежі, які не можна ігнорувати
Показати ще


«Мито перекроїло ринок палива на користь висхідної тоді зірки-Кременчуцького НПЗ. Чий вплив на тлі цієї позитивної хвилі поширилася і на Одесу, і на Бориспіль, і на Черкаси, і на Дніпро. Таким чином Лівий берег Дніпра практично був приречений любити "Укртатнафту", - прокоментував власник мережі АЗС на своїй сторінці в Facebook.


Нагадаємо, в червні "Укртатнафта" звернулася до Міненерго з проханням ініціювати введення спеціальних мит на імпорт дизпалива і скрапленого газу з Росії на рівні 8,46% вже з 1 серпня 2020 р.Це прохання не була підтримана експертною радою при Міністерстві енергетики.
За оцінками "нафтогазової асоціації України", введення мит призведе до зростання цін і збитків економіки на рівні 11 млрд гривень на рік. Також обмеження на імпорт може зруйнувати диверсифіковану систему поставок палива на український ринок і посилити монополізацію групи «Приват» як власника Кременчуцького НПЗ.


Це друга спроба ПАТ» Укртатнафта " обмежити імпорт нафтопродуктів з початку поточного року. Ще в січні компанія звернулася з відповідним проханням до Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі, але в червні її заяву було відхилено.