Вартість приєднання до електромереж в Україні, як для побутових споживачів, так і для бізнесу, має бути знижена, вважають у громадському Союзі "Розумні електромережі України".
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяВиконавчий директор Громадської спілки Олександр Візир акцентує увагу на тому, що це дуже важливе питання для різних категорій споживачів. Крім того, процедура приєднання враховується в рейтингу ведення бізнесу Doing Business, що показує іноземним інвесторам наскільки країна готова їх приймати. Також це питання дуже актуальне і для вітчизняних підприємців.
У громадському Союзі "Позумні електромережі України" вважають, що ситуацію необхідно виправити, скоротивши час приєднання і знизивши його вартість.
Громадський союз спільно зі своїми членами напрацювала низку змін до нормативно-правових актів НКРЕКП. Зокрема, до методології стимулюючого регулювання для операторів системи розподілу. Ці зміни передбачають збільшення ставки доходу на "стару" регуляторну базу активів до 6% і використання отриманих коштів для цілей здешевлення вартості приєднань.
Згідно з пропозицією організації, споживачі, які вирішать приєднається до електромережі, будуть оплачувати виключно вартість будівництва лінії електропередачі до свого об'єкта споживання, не оплачуючи підстанційну складову (плату за приєднану потужність). Підстанційна складова в повній мірі буде виконуватися за кошти оператора системи розподілу. Такі дії дозволять зменшити вартість приєднання на 30-40%.
Наприклад, станом на сьогоднішній день підключення невеликого магазину в місті Київ обійдеться споживачеві в 358 тис.грн. З урахуванням пропозицій Громадської спілки "Розумні електромережі України" цей магазин можна буде підключити за 214 тис.грн.
Олександр Візир зазначив, що відповідні пропозиції направили в Кабінет Міністрів, Міністерство енергетики, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг, а також в офіс простих рішень і результатів.
Нагадаємо, прийняті НКРЕКП ставки стимулюючих RAB-тарифів для операторів систем розподілу на рівні 3% для "старих" і 16,74% для "нових" активів — не приведуть до миттєвого і значного зростання доходів обленерго, оскільки мінімально покривають витрати на відновлення виробничої бази.