АТ «Укрзалізниця» розробляє формулу розрахунку тарифів на вантажні перевезення без прив’язки до класів вантажів. Буде встановлено єдиний тариф за тонну на кілометр зі знижувальними коефіцієнтами за обсяг вантажоперевезень.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПро це розповів голова правління держкомпанії Володимир Жмак в інтерв’ю «Економічній правді».
Глава УЗ висловив упевненість, що вантажовідправники позитивно оцінять нову формулу, яка складатиметься з єдиного тарифу за тонну на кілометр з поправкою на зниження за допомогою коефіцієнтів, що враховують обсяг вантажоперевезень.
«Думаю, вантажовідправникам буде цікавіше заплатити, образно, на 5 грн більше, але доставляти вантажі швидше. Шляхом прискорення обороту вони зароблять більше, тому я хочу збалансувати тариф і швидкість доставки», – зазначив Володимир Жмак.
За його словами, поділ вантажів на тарифні класи – архаїзм.
«Це якийсь пережиток ще з часів царської Росії, що залишився в Радянському Союзі. Літак везе вантаж незалежно від того, що це таке. Він за однакову ціну привезе вам тонну цвяхів і тонну смартфонів. Більше ніде немає такої класифікації, як у нас. Схожа на нашу з географічної точки зору модель північноамериканської залізниці, яку я брав за приклад, не диференціює вантажі. Там встановлено тариф за тонну на кілометр», – наголосив глава «Укрзалізниці».
Щоб уникнути будь-яких перекручень та інформаційних воєн з великими вантажовідправниками до завершення роботи над формулою, Володимир Жмак поки що не уточнив деталі запропонованої формули.
«Я маю намір показати їм вигоди від того, що їхні вантажі поїдуть швидше. Тому я починаю не з тарифів, а знизу, з оптимізації руху», – резюмував керівник УЗ.
Як повідомлялося раніше, Європейська Бізнес Асоціація (EBA) виступила проти ще однієї новації – встановлення єдиної ставки тарифу для пробігу порожніх вагонів усіх класів. Бізнес вимагає встановити мораторій на будь-яке підвищення тарифів УЗ до 2021 року.
Представники асоціації вважають, що єдиним шляхом встановлення справедливих тарифів з урахуванням всіх факторів є системне реформування тарифів на перевезення після демонополізації УЗ, а також створення профільного регулятора – НКРТ.