Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА) не підтримує проект наказу Міністерства інфраструктури, яким пропонується затвердити порядок встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів.

Компанії-члени Асоціації пропонують доопрацювати документ з урахуванням пропозицій від бізнесу, а експерти ЄБА готові надати необхідну експертну підтримку в процесі доопрацювання проекту наказу.

Як пише ЦТС, про це сказано в заяві Європейської Бізнес Асоціації.

Відзначається, що за розрахунками експертів Комітету з логістики ЄБА, у разі прийняття наказу МІУ, парк вантажних вагонів може скоротитися на 39% до 2028 року і, відповідно, складе приблизно 106 тис.вагонів. Таким чином, буде списано більш ніж 67 тис. вантажних вагонів. Експерти Асоціації прогнозують, що для заміщення такої кількості вагонів бізнесу доведеться витратити понад 93 млрд грн.

Основне скорочення до 2028 року відбудеться в частині піввагонів і досягне 47%, що оцінюється в 53 млрд грн. До того ж, спеціалізований рухомий склад (окатишевози, коксовози, трісковози) вже в дефіциті, а при обмеженні термінів експлуатації буде списана велика частина такого парку. Оновлення такого типу рухомого складу буде вкрай проблематичним через тривалий термін окупності і обмеженого сегмента ринку, де можуть використовуватися такі вагони.

Популярні новини зараз
Йдеться майже про 10 тисяч гривень: скільки сьогодні мають отримувати українські пенсіонери ПриватБанк без розбору блокує платежі українців: покупки перетворилися на "лотерею" Реформи і прозорість: експерт розповів, чого вимагають США від України за свою допомогу Залишать голими та босими: комунальники пообіцяли "не райдужну перспективу" всім боржникам
Показати ще

Таким чином, представники бізнесу побоюються істотних проблем із забезпеченням перевезень, оскільки парк вантажних вагонів опиниться в дефіциті, в результаті чого частина вантажів буде переведена на альтернативні види транспорту, що негативно вплине на діяльність "Укрзалізниці". До того ж, УЗ доведеться списати 62% піввагонів і 100% зерновозів (понад 11 тис.одиниць) зі свого парку протягом наступних 8 років. Відтак кошти, які було б доцільно використовувати на оновлення інфраструктури та локомотивного парку, доведеться перенаправити на оновлення парку вантажних вагонів.

У зв'язку з усім перерахованим вище бізнес має суттєві застереження щодо введення обмежень на термін експлуатації вантажних вагонів, адже це може призвести до гострого дефіциту вагонів і зростання цін на вагони з подальшим негативним впливом на економіку України. Промислові та аграрні підприємства будуть змушені інвестувати в оновлення вагонного парку, а не зосереджуватися на більш важливих напрямках.

Нагадаємо, в жовтні МІУ опублікувало проект наказу "Про затвердження Порядку встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів на залізничному транспорті". Проектом акта визначається механізм заборони експлуатації вантажних вагонів і вводиться обмеження терміну служби певних типів вагонів, у тому числі піввагонів і зерновозів, а саме не більше ніж на Полуторний призначений термін служби.

Так, експлуатацію універсальних піввагонів пропонується обмежити наступним терміном служби - 33 роки до 31.12.2021 року; 28 років до 31.12.2022 року; 27 років до 31.12.2024 року; 25 років до 31.12.2025 року; 23 роки до 31.12.2027 року і 22 роки від 01.01.2028 року.

Коментуючи проект наказу МІУ, голова підкомітету з питань залізничного транспорту транспортного комітету ВРУ Олександр Скічко заявив, що виникне великий дефіцит вагонів. "Відразу слід очікувати зриву термінів відвантаження продукції та зменшення виробництва та експорту. Промислові та аграрні підприємства будуть думати, де взяти 21 млрд гривень на нові вагони. Про інвестиції в модернізацію на довгий час доведеться забути", - зазначив Скічко.

А в "Укрметалургпромі" висловили думку, що прямолінійна заборона на продовження наднормативного терміну використання вагонів призведе до списання 89 тис.одиниць вагонів усіх типів, а це створить різкий дефіцит на ринку рухомого складу. Наслідками стануть скорочення промвиробництва, втрати робочих місць і зниження відрахувань до держбюджету.