Україна заборонила поставки в Росію двигунів Д-436 для цивільних літаків, які випускаються запорізьким підприємством "Мотор Січ".

Про це повідомив заступник міністра промисловості РФ Олег Бочаров, передають російські ЗМІ.

Зараз двигуни Д-436 в Росії встановлюються на літаки Ан-148 (збираються на Воронезькому авіабудівному заводі).

Крім цього, встановлюється такий двигун на літаки-амфібії Бе-200 (збираються на потужностях Таганрозького заводу ім. Берієва).

А також на Ту-334 - російський регіональний реактивний літак, розроблений в 90-х роках для заміни застарілих радянських авіалайнерів Ту-134 і Як-42. З ряду причин серійне виробництво літака так і не було організовано - проект заморожено.

І хоча Російська Федерація намагається будь що довести, що без українських двигунів російські літаки літати будуть, альтернативи в наших сусідів, схоже, немає.

Після того, як ц 2015 році ДП "Антонов" припинив спільні проекти з Росією в авіабудуванні, РФ робила спроби налагодити імпортозаміщення на своїй території. Але повністю це зробити неможливо хоча б тому, що заміна двигуна буде означати фактично повну зміну конструкції літака.

Популярні новини зараз
Українцям вказали на два обов'язкові платежі, які не можна ігнорувати Хто заслужив на пенсію майже 10 000 грн: нова формула ПФУ наповнить вашу кишеню грошима Готуйте гаманці: скільки доведеться платити за електрику та газ з 1 травня За інтернет можна не платити: як скористатися новою послугою
Показати ще

Як зазначили у ДП "Антонов", росіяни не можуть самостійно виконувати імпортозаміщення для Ан-148 тому, що вносити зміни в конструкцію має право лише розробник, тобто ДП "Антонов".

Аналогічна ситуація відбувається і з літаками-амфібіями Бе-200, які літають на тих же двигунах, що і Ан-148. Після припинення українсько-російського співробітництва в авіаційній сфері п'ять літаків Бе-200 так і не піднялися в повітря. А через санкції у Росії не вийшло імпортозамістити двигунами SaM146 французької компанії PowerJet.

І як би там наші сусіди не надували щоки, вони залишились біля розбитого корита: введені санкції роблять неможливою покупку Росією світових аналогів, а створювати нове виробництво, на практиці є складним процесом.

Як повідомляв портал "Знай.ua", український авіагігант "Антонов" співпрацює з компанією Ілона Маска SpaceX, для якої перевозитиме цінний вантаж.