Позитивна стаття у голландському виданні De Volkskrant про один з московських ресторанів, де для приготування нових та цікавих страв страв використовують традиційні місцеві продукти, наприклад, нутрію, в "умілих" руках російських пропагандистів перетворилася у добротний фейк.

Як передає портал "Лапшеснималочная", кремлівські ЗМІ перебрехали замітку на три сотні слів, зробивши з неї новину про те, що жителям російської столиці через санкції доводиться їсти щурів.

Насправді в матеріалі Тома Веннінка йшлося про те, що, пристосовуючись до продуктового ембарго, Росія почала відроджувати давні рецепти і використовувати для приготування страв національні продукти, серед яких – і м'ясо нутрії (або річкового щура, як називають її в Нідерландах). Журналіст розповідає, що фермери нарешті отримали шанс показати власну продукцію, хвалить російські сири тощо. Тобто матеріал – компліментарний, причому в ньому немає навіть натяку на слова "голод" чи "нужда".

Першим свою інтерпретацію статті голландського ЗМІ дав оглядач "РІА-Новини", на рівному місці придумавши і сюжет, і підтекст і навіть висновки.

Популярні новини зараз

Melovin після поцілунку з хлопцем знайшов собі споріднену душу: "Можна якщо обережно, ми - лихачі"

Вєрку Сердючку спіймали на корпоративі у Львові: у вишиванці і виключно українською мовою

Лоліта Мілявська показала рідкісні кадри з донькою, яку залишила в Україні: "Мовчання - золото"

Солістка GO_А Катерина Павленко чесно розповіла Катерині Осадчій про стосунки з Maneskin: "Роман з фронтменом"

Показати ще

Не бажаючи читати першоджерело, флагмани російської пропаганди Life, "Царьград" та інші підхопили вже перероблену публікацію. Заголовки до матеріалів вони вибрали теж кричущі: "Голландські ЗМІ розповіли, що москвичі через санкції їдять щурів", "Голландська газета: москвичі пухнуть від голоду та їдять щурів" і так далі. В результаті в очах пересічного громадянина РФ преса Нідерландів стала серйозним ворогом, який висміює їх нещасних, змушених давитися "щурятиною".

Борці з фейками припустили, що далі першого абзацу матеріал російські журналісти не читали, адже стаття повністю доступна лише за гроші. Але й кількох речень вистачило, аби перекрутити слова автора. Цікавим є й той факт, що голландці написали матеріал рік тому. Чому пропагандисти звернули на нього увагу тільки зараз, невідомо.

Як писав інформаційний портал "Знай.ua", кремлівські ЗМІ у якості експерта використали героя мемів.