Кефір — кисломолочний напій на основі броженного молока, який виробляється з використанням кефірних "грибків".

Крім пробіотичних якостей кефір містить з'єднання під назвою кефіран, яке і зацікавило медичних дослідників з Южно-Уральського державного університету, повідомляє журнал Ultrasonics Sonochemistry.

Кефіран — нерозчинний полісахарид, що складається з галактози та глюкози, які виробляється мікроорганізмами Lactobacillus Brevis.

Попередні дослідження показали, що кефіран має антибактеріальні, протизапальні і ранозагоювальні властивості. Деякі медики вважають, що з'єднання знижують кров'яний тиск і рівень холестерину.

Подорожчання до 90%: споживачам анонсували "сюрпризи" рахунках за комуналку Громадський транспорт подорожчає для всіх, окрім пенсіонерів: скільки доведеться платити з 1 травня Побутовим споживачам пригрозили відключенням електроенергії: хто у "чорному списку" Українцям 60+ нададуть грошову допомогу, можна запросити рідних: як подати заявку

Інші дослідження вказують на те, що кефіран ефективний в профілактиці ракових захворювань, а також зміцнює імунну систему.

Однак проблема в тому, що концентрація кефірина у кисломолочному продукті незначна, а високі рівні могли б надати доброчинний ефект на здоров'я.

Російські дослідники запропонували нову методику для збільшення рівня корисних полісахаридів.

Вчені провели ультразвукове дослідження молока. Виявилося, що обробка молока таким звуком збільшує вироблення кефірана під час ферментації. Проте в даний час дослідники не впевнені, чому відбувається такий стрибок виробництва.

"Ефект від ультразвукового дослідження цікавий, не зовсім ясно, сприяє ультразвукове дослідження розвитку здорових мікроорганізмів або ж воно пригнічує їх.Тому в якості захисної реакції вони починають виробляти кефіран", — заявляє одна з дослідників Ірина Калініна.

У майбутніх дослідженнях команда спробує з'ясувати молекулярні причини підвищеного вмісту кефірана. Якщо вони зможуть зрозуміти, чому виробляється більше, вони, можливо, зможуть ще більше збільшити обсяги виробництва.

Вчені сподіваються, що подібні дослідження в кінцевому підсумку призведуть до появи екологічно безпечних способів збільшення користі від молочних продуктів.

Нагадаємо, все що треба знати про колагені.

Як повідомляв портал "Знай.uа" бактерії, які живуть на нашій шкірі, стають все стійкіше до сучасних антибіотиків.

Також "Знай.uа" писав, що вчені виявили гормон, який викликає рак у жінок.