Відмінності в чисельності деяких бактерій, що живуть на язику, дозволяють діагностувати ранню стадію раку підшлункової залози.

Дослідники постійно шукають біологічні зміни, здатні точно продемонструвати ранні ознаки панкреатиту, які можуть бути перетворені в нові скринінгові тести, пише Journal of Oral Microbiology.

Попередні дослідження виявили значні порушення в роботі бактерій в зразках слини, кишечника і фекалій, відібраних у хворих на рак підшлункової залози порівняно зі здоровими людьми.

Симптоми панкреатиту

У новому дослідженні команда дослідників відібрала групу з 30 пацієнтів з ранньою стадією захворювання і аналогічну групу з 25 здорових людей. Всі учасники були у віці від 45 до 65 років, які не страждали від інших захворювань або проблем зі здоров'ям порожнини рота і не приймали ніяких антибіотиків або інших ліків протягом трьох місяців, що передували дослідженню.

Реформи і прозорість: експерт розповів, чого вимагають США від України за свою допомогу Пенсіонери отримають підвищену пенсію: які умови Фруктів не наїмося: який дефіцит чекає Україну Доїхати на роботу і назад – вже не по кишені: проїзд у маршрутках дорожчає

Група використовувала складні технології секвенування генів для вивчення микробіомного різноманіття зразків поверхні язика. Біологи встановили, що мікробіота язику у хворих на рак підшлункової залози відрізняється.

Зокрема, мова йде про чотири типі бактерій: низький вміст гемофілу і порфіромонів і високий вміст лептотрихії і фузобактерій.

Порівняння підшлункової залози

"Якщо зв'язок між бактеріями і раком підшлункової залози буде підтверджен в більш великих дослідженнях, це призведе до розробки нових засобів ранньої діагностики і профілактики цього захворювання на основі микробіомів", — сказав автор дослідження Ланьцзянь Лі (Lanjuan Li).

Вчені вважають, що їх відкриття послужить основою для розробки нових стратегій лікування з використанням антибіотиків або імунотерапії, або, можливо, навіть пробіотиків, які можуть допомогти запобігти рак підшлункової залози у пацієнтів високого ризику в майбутньому.

Дієта в ранній період загострення панкреатиту

Нагадаємо, американські біоінженери розробили гаджет, який знижує біль, що виникає в результаті хронічного панкреатиту.

Як повідомляв портал "Знай.uа", медики виявили закономірність між віддаленою роботою та розвитком безсоння.

Також "Знай.uа" писав, як електростимуляція певної області мозку допомагає в лікуванні депресії.