Вчені вже кілька років намагаються з'ясувати, як кишковий мікробіом впливає на діяльність мозку. Завдяки новому дослідженню фахівці виявили, що низька кількість двох видів бактерій може бути пов'язана з депресією.

Примітно, що чисельність бактерій Caprococcus і Dialister залишається низькою навіть після курсу антидепресантів. Про це повідомляє Neuroscience News.

Вперше популяційне дослідження щодо зв'язку між кишковою мікрофлорою і психічним здоров'ям провели дослідники з Бельгії. Джерон Раес і його команда порівняли фекальну мікрофлору і встановлення діагнозу "депресія" 1054 учасників Фламандського проекту з вивчення кишкової мікрофлори.

Як виявилося, у людей, у яких ці бактерії були в достатній кількості, відзначали високий рівень задоволення життям. А ті, хто мав меншу кількість, були в депресії.

Два тарифи на воду: нові ціни встановили для мешканців багатоповерхівок та приватного сектору Пропонують тарифи, які неможливо знайти: абоненти Київстару отримують дивні пропозиції Чому українцям необхідно заповідати майно вже зараз та як це зробити правильно Показники лічильника стануть недійсними: споживачів застерегли від неприємностей з платіжками

При цьому не можна стверджувати, що дослідження, яке було опубліковане в Nature Microbiology доводить, що саме низька чисельність цих бактерій є причиною депресії у безлічі людей. Є версія, що саме депресивний стан знижує їх кількість в організмі.

Проте потім вчені виявили, що кишкові бактерії продукують нейротрансмітери, які вкрай важливі для психічного благополуччя.

"Ми проаналізували ДНК кишкових бактерій, щоб зрозуміти, чи взагалі вони можуть "спілкуватися" з нервовою системою. Виявилося, що багато видів виробляють нейротрансмітери, або будівельний матеріал для таких гормонів як дофамін або серотонін. Наприклад, мікроорганізми, виділяють DOPAC - матеріал дофаміну - можуть позитивно впливати на ментальну якість життя ", - розповів Джерон Раес.

Також вчений додав, що бактерії, які живуть за межами організму людини, наприклад, у грунті, не здатні виробляти нейротрансмітери.

Нагадаємо, вчені з'ясували, чому антидепресанти не допомагають одній третині людей, які страждають від важких форм депресії.

Як повідомляв портал Знай.uа, дослідження показало, що майндфулнес-медитація полегшує симптоми хронічного болю та покращує показники благополуччя у пацієнтів.

Також портал Знай.uа писав, що вчені проаналізували дані декількох біобанків і виявили, що близько 4 % самогубств пов'язані з певними генами.