Сергій Кияшко - новий власник ВАТ «Київметробуд», якому відійшла майже половина акцій підприємства. Дивно: нова українська влада якимось незрозумілим чином вносить до списку санкцій російські компанії, які не мають прямого відношення до оборонно-промислового комплексу Російської Федерації. Цей вибірковий підхід нібито не надає їм можливості заробляти в Україні. І тим часом у нас у країні не нехтують вибирати в якості виконання будівельних робіт метро на Виноградар російського виконавця за тендером, посилаючись при цьому на відсутність заборон на такі дії. І як таке може відбуватися в розпал війни? Та ще коли в країні вводять військовий стан?

Біографія

Народився в 1958 році.

Національність: росіянин.

Сергій Кияшко - російський бізнесмен, який тепер повністю контролює ПАТ «Київметробуд». Частки українських бізнесменів перейшли до офшорних компаній. Таку зміну акціонерів підприємства в Київраді назвали рейдерською атакою.

Розбиратися в ситуації ніхто не став. Якщо тільки не рахувати журналістів, які через непослідовні дії нової української влади почали розслідування. Як стало відомо з програми «Схеми», керівництво «Київського метрополітену» підписало ризикований договір майже на 6 млрд. грн.

Популярні новини зараз
Є умова, вводять ліміт на 30 днів: що буде з тарифом на світло з 1 грудня Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання Заплатять усі, але один раз: чому українцям почали надсилати додаткові квитанції на газ В Україні 60-річні більше не зможуть вийти на пенсію: коли та як зміняться вимоги до стажу
Показати ще

За даними ЗМІ, росіяни вже давно знайшли спільну мову і з главами міст, і зі Службою безпеки України. Адже до будівництва українських стратегічних об'єктів допускаються компанії країни-агресора. А нова українська влада і СБУ дивляться на це крізь пальці.

Цікаво, що Серей Кияшко буде повністю контролювати ПАТ «Київметробуд», коли відомо: київський метрополітен досі не розрахувався з величезними боргами, що обчислюються в мільярди гривень, за придбання вагонів у компанії з російським корінням.

Виходить, що Україна продовжує санкції проти ряду компаній РФ, але офіційної заборони на фігурування російського бізнесу в українських держтендерах немає. Так хто ж такий Сергій Кияшко? Як йому вдалося виграти тендер? І які цікаві факти пов'язані з заплутаною історією «українське метро - від росіян»?

Сім'я

Його дитинство та юність пройшли в Ленінграді (зараз -Санкт-Петербург). Тут Сергій Кияшко народився і виріс.

Чи є дружина, діти - у відкритих джерелах інформація відсутня.

Освіта

У 22 роки отримав диплом (спеціальність - «економіка та планування матеріально-технічного постачання») про закінчення Фінансово-економічного інституту.

Кар'єра та бізнес

До 2012 року - директор Петербурзької філії ТОВ «Група Дедал». Потім - генеральний директор, голова комітету з винагород і призначень російського ЗАТ «Вагонмаш», яку в 2013-ому визнали банкрутом (місто Санкт-Петербург, Росія). Нагадаємо, за часів СРСР підприємство займалося виробництвом вагонів для з/д і метро.

5 грудня 2013 р. Арбітражний суд Петербурга та області виніс відповідне рішення щодо Петербурзького заводу «Вагонмаш». З 2003 р. «Вагонмаш» увійшло до ТОВ «Група Дедал», власник якої - той же Сергій Кияшко. Але за рік до цих подій групу було ліквідовано. За інформацією російських ЗМІ, правонаступником ТОВ «Група Дедал» стала «Дедал-Інвест», яка, в свою чергу, належить «Тресендер Юніверсал». А ця компанія взагалі зареєстрована на Сейшельських островах.

Відповідно до думки експертів, власник групи «Дедал» керував активами наступним чином: кошти у розвиток підприємства не вкладав, а прибуток виводив. У 2002 р. ТОВ «Група Дедал», КП «Київський метрополітен» і «Вагонмаш» заснували ТОВ «Метровагонсервіс». У 2006 р. ТОВ «Метровагонсервіс» здобуло перемогу в тендері на поставку двадцять п'яти вагонів вартістю майже п'ятдесят п'ять мільйонів гривень.

Сьогодні Серей Кияшко - кінцевий бенефіціар ПАТ «Київметробуд», який буде контролювати в Україні будівництво довгоочікуваного метрополітену. До речі, до 2017 року підприємець був прописаний на вулиці Габричевського у Москві. А зараз зареєстрований у Києві. Але ж будівництво метро, як відомо, - не зовсім звичайний бізнес, прибуток якого безпосередньо залежить від відносин із місцевою владою. Що ж, спробуємо в усьому розібратися. І розповімо детальніше про найскандальніший тендер.

Компромат і чутки

Російський бізнесмен Сергій Кияшко - співвласник ПАТ «Київметробуд». Але як субпідрядника метро залучили не тільки його, а й генерального проектувальника ТОВ «Київметропроект», у якого також російське коріння.

За інформацією єдиного держреєстру Міністерства юстиції, це підприємство нібито належить американській організації. Але в дійсності компанія під назвою «Валарт інжиніринг» є власністю російського мільярдера Валерія Абрамсона, який спеціалізується на держінфраструктурних проектах при тісній взаємодії з Кремлем.

Будівництво метро головою ради директорів ВАТ «Метрогіпротранс» Валерієм Абрамсоном - один із напрямків його бізнесу, що знаходиться під контролем ФСБ РФ. Так чому ж українська влада віддає планування стратегічно важливої інфраструктури до рук росіян? Як таке можливо, що безпека українців перебуватиме в руках у компанії країни-агресора?

У нашій країні багато хаосу, корупції та свавілля. Кричущий факт того, що - «Київметробуд», контрольований росіянином Сергієм Кияшко, виграє тендер на майже 6 млрд. грн. - це абсолютна анархія, тим паче в розпал п'ятирічної війни. Цікаво: якими можуть бути наслідки?

До речі, тендер проводився двічі. Перший оголосили майже рік тому - в січні 2018 р. Але він не відбувся, тому що виявилися порушення. Потенційний учасник процесу - ТОВ «СК «Адамант» поскаржилося в АМКУ, що КП «Київський метрополітен» встановлює дискримінаційні вимоги. У результаті АМКУ скаргу прийняв до розгляду, але зупинив із огляду на те, що заявник її відхилив.

4.10.2018 р. на будівництво метро на Виноградар було оголошено другий тендер із очікуваною вартістю в 5,99 млрд. грн. У тендері повинні були брати участь: ПрАТ «БА «Інтербудмонтаж», ПАТ «Київметробуд» і ПрАТ «Спеціалізоване будівельно-монтажне управління «Тунельбуд».

Однак останню компанію тендерний комітет не допустив до подальших дій із причини невідповідності наданих документів кваліфікаційним вимогам. Так що брали участь у тендері лише двоє. І різниця в пропозиціях склала всього лише 7 грн. (!) Так, пропозиція ПрАТ «БА «Інтербудмонтаж» - це сума в розмірі 5,988 млрд. грн., а ПАТ «Київметробуд» - 5,981 млрд. грн.

8.11.2018 р. Держаудиторська служба провела моніторинг цієї закупівлі. Причина - ряд відповідних повідомлень у ЗМІ, які містили інформацію про явні ознаки порушення законності в області здійснення тендерних закупівель. Але після аналізу тендерної документації ДАС порушень не виявила.

Тут, напевно, варто згадати також про величезні борги КП «Київський метрополітен», який за сто вагонів метро, що були отримані за лізинговим договором у 2010-2012 рр., віддає всі зароблені гроші в рахунок погашення боргу.

Деякі ЗМІ зазначають, що Київський метрополітен вирив собі могилу вартістю в два мільярди гривень. Нормалізувати роботу столичного метро, згідно з проектом світової угоди, може виплата боргу ТОВ «Австро-Угорська лізингова компанія», правонаступником якої є ТОВ «Укррослізинг». До кінця 2018 р. потрібно виплатити дев'ятсот тридцять млн. грн. Решту суми - до кінця 2019-го.

Однак на цьому заплутана історія метрополітену не закінчується. Поки росіянин-олігарх Сергій Кияшко істотно збільшує свій вплив на київське підприємство, стає відомо, що правами ТОВ «Укррослізинг» володіє Австро-угорська компанія, яка була зареєстрована 24.11.2008 р. Печерською РДА. Тобто буквально за півроку до прийняття Київською міською радою рішення, що дозволяє КП «Київський метрополітен» закуповувати в лізинг вагони.

Але що найцікавіше: засновник цієї організація - ТОВ «Кіеврінг», а її єдиний учасник - кіпрська компанія «Імпофірм консалтін Лімітед». 8.04.2010 р. статутний капітал компанії перейшов до рук іншої кіпрської організації - «Укррослізинг Сайпрус Лімітед».

Коли тимчасово створена контрольна комісія Київради розслідувала закупівлю «Київського метрополітену», то було встановлено, що ТОВ «Укррослізинг» безпосередньо пов'язана з банком Російської Федерації «ВЕБ», що має мінімум шістдесят три відсотки від прибутку від цього підприємства, які йдуть у кишеню власнику банку - Голові Уряду РФ Д. Медведєва.

Відео