"Укрзалізниця" своєї телеграмою від 26 червня заборонила, починаючи з 1 липня, відправку вантажних вагонів з відсутньою або разукомплектованою деталлю або вузлом. Це призвело до того, що на під'їзних станціях стали накопичуватися сотні вагонів, які УЗ не приймає до перевезень, що загрожує зривом роботи великих промислових підприємств.

Так, у коментарі ЦТС начальник управління залізничного транспорту ММКІ Федір Шендриков заявив: "З 1 липня на під'їзній колії ММК імені Ілліча склалася критична обстановка - до ступеня зриву виробництва на комбінаті. Основною причиною кризової ситуації стали дії працівників вагонного господарства Донецької залізниці, які з 1 липня почали виконувати вимоги Наказу ЦВ-12/1183 від 26 червня 2020 р при відправленні вагонів з під'їзної колії ММК ім. Ілліча. Тільки за 6 годин такої роботи була практично паралізована найбільша вантажна станція комбінату - "Рудна"… Підсумок технічного огляду порожніх вагонів восьми власників - 78 забракованих вагонів у складах 4-х поїздів, або 32% всіх вагонів".

Також, за його словами, на даний момент 12-15 % порожніх вагонів з пред'явлених ММКІ до відправлення УЗ називає непридатними, що призвело до скупчення понад 600 порожніх вагонів на залізничних станціях комбінату. При цьому "Укрзалізниця" не звертає уваги на той факт, що раніше подала ці вагони на під'їзну колію з вантажами, з тими ж технічними відхиленнями, але в статусі придатних під навантаження.

"З початку липня затримки в прийманні поїздів з зовнішньої мережі і обслуговування виробничих цехів підприємства залізничними перевезеннями стали нормою. Загальна ж кількість вантажних вагонів (так званий залишок) вже перевищив 2,5 тисячі. Таким чином, в черговий раз боротьба з розукомплектованими вагонами відбувається за рахунок користувачів послуг УЗ", - зазначив Федір Шендриков.

Про негативні наслідки введеної "Укрзалізницею" обмежувального заходу говорять і металурги Кривого Рогу. "Щодня Північний ГЗК відправляє до 10 складів концентрату і окатишів меткомбінатах України та Європи, а це 530 вагонів в день. Заборона відправки розукомплектованих вагонів може мати ряд негативних наслідків. Це, насамперед, порушення правил контрактів та штрафні санкції на адресу компанії та нашого підприємства. У свою чергу, це може призвести до затоварювання складів готовою продукцією, концентратом і окатишами, а в підсумку - до зупинок виробничих цехів і підприємств", - говорить генеральний директор Північного Гзк Андрій Стрибків.

Популярні новини зараз
Одні поїдуть, інші не доживуть: як зміниться Україна у найближчі 15 років Подорожчання майже на 40%: українців чекає "сюрприз" у платіжках Розписуватися буде не потрібно: коли повістка вважатиметься врученою Українські пенсіонери отримають по 500 гривень "бонусу": хто у списку "літніх" щасливчиків
Показати ще

Як відзначають учасники ринку, забороняючи відправку розукомплектованих вагонів, УЗ таким чином насправді намагається скоротити кількість вагонів на залізничні мережі, щоб впоратися з обсягами вантажоперевезень, які демонструють тенденцію до зниження в останні місяці.

Крім того, як наголошують вантажовідправники, вагони повинні відчіплюватися після виявлення несправностей, а не їхати з виявленими пошкодженнями до станції призначення і створювати там пробки, тим самим ускладнюючи і без того проблемну логістику і формування складів.

"Забраковані вагони простоюють в очікуванні узгодження перестановки з боку захлебнувшихся від замовлень ремонтних депо УЗ. Кожен день бракується в кілька разів більше вагонів, ніж можливо відремонтувати… У своїй телеграмі на дороги, УЗ забула вказати, як організувати цілодобову роботу депо з залученням додаткового персоналу, де взяти додаткові локомотиви та укладачів для проведення маневрів на сортувальних вузлах, скільки буде поставлено додаткових сертифікованих комплектуючих на депо для своєчасного ремонту, в рази збільшеного потоку "хворих" вагонів", - вказує на ще один аспект проблеми один зі співрозмовників ЦТС.

Також наголошується, що значна частина вагонів бракується через розукомплектування гальмівної системи, компоненти якої разукомплектовываются на шляху прямування вагонів з магістралей загального користування. У зв'язку з чим оператори в черговий раз звертають увагу УЗ на необхідність посилення контролю за збереженням рухомого складу.

Нагадаємо, що на початку червня відбулася чергова зустріч представників АТ "Укрзалізниця" та учасників ринку залізничних вантажних перевезень, на якій обговорювалося питання боротьби з розукомплектуванням вагонів. Тоді озвучувалася пропозиція зробити публічною інформацію про критичних точках, де виявляються випадки розукомплектування вагонів і розміщувати таку інформацію на офіційних ресурсах УЗ.