Медики виявили бiлковий механізм, який допоможе пояснити природу алкоголiзму.

Команда вчених з Центру досліджень впливу алкоголю на эпигенетику Університету штату Іллінойс ідентифікувала калієвий канал KCNK13, чия дисфункція провокує пияцтво, повідомляє Neuropharmacology.

За отриманими даними дослідників, алкоголь впливає через канал на вентральну область покришки (VTA), яка залучена в систему винагороди і вивільняє дофамін.

Однак якщо канал має низьку прохідність, то людині доводиться пити більше і більше, щоб отримати необхідну дозу дофаміну.

Тарологиня розповіла, чи впораємося ми із російськими "Цирконами" Замість відключення – щоденна пеня: комунальники попередили боржників Українцям готують тарифний удар після опалювального сезону Показники лічильника вже не аргумент: українців змушують платити за світло більше, ніж "накрутили"

Для перевірки своєї гіпотези дослідники провели ряд експериментів. В одному з них вчені виростили мишей, у якій KCNK13 був зменшений на 15%.

Виявилося, модифіковані гризуни могли "випити" на 20-30% більше, ніж їх звичайні родичі.

"Ми вважаємо, що миші з зменшеним KCNK13 пили більше алкоголю, тому що інакше не могли отримати "винагороду" від процесу, що і звичайні миші, так як спирт викликав вивільнення меншої кількості дофаміну в їх мозок", — заявив автор дослідження Марк Броуді (Mark Brodie).

Наступний експеримент був присвячений реакції нейронів на алкоголь у вентральній області покришки у мишей із зменшеним KCNK13. Виявилося, що їх нейрони на 50 % слабкіше реагували на етанол.

Медики вважають, що результати їх дослідження дозволять пояснити, чому одні люди більш схильні до випивки, ніж інші.

"Якщо у людини від народження більш низькі рівні цього каналу, то для того, щоб відчути приємні ефекти алкоголю, йому доводиться пити набагато більше, що спричиняє розвиток алкогольної залежності", — заявляє Броуді.

Тепер медики планують вивчити, як настройка каналу KCNK13 в інших областях мозку і клітинах може змінити залежність від алкоголю.

Зокрема, Броуді хоче почати роботу над препаратом, який буде націлений на KCNK13 і виконувати роль вимикача/вмикача задоволення від розпивання спиртного.

Нагадаємо, щоденне вживання вина збільшує ризик передчасної смерті в п'ять разів, незалежно від того, скільки вам років.

Як повідомляв портал "Знай.uа", подростки, які сплять менше 6 годин, починають палити, пити і вживати наркотики в два рази частіше за своїх однолітків зі здоровим сном.

Також "Знай.uа" писав про 6 способів кинути пити сьогодні.