Президентські вибори коштують не менше п'яти мільйонів доларів. Верхня планка сягає сотень мільйонів.

Хочеш стати президентом і навіть зібрав 2,5 мільйон гривень для реєстрації у Центрвиборчком? Справа за малим - вийти на рівень впізнаваності топових українських політиків.

Випадкових людей у вищих ешелонах української політики немає. Ступінь впізнаваності, рейтинг, антирейтинг у всіх різний. Експерти, опитані LIGA.net, називають різні суми.

Покрокова інструкція для перемоги

найважливіше - телебачення. Без присутності на головних каналах - не обійтися. Не знають в обличчя - не голосують.

Реклама на топ-каналі без знижок коштує $1,5 млн за 90 днів кампанії

Популярні новини зараз
Розмір виплат зміниться: що чекає на пенсіонерів у 2025 році Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування "Бусифікацію" обіцяють викорінити: ТЦК застосують новий підхід до мобілізації Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте
Показати ще

На думку консультанта Наталухи, брати участь у шоу не менш дорого, але редакції не розголошують вартість подібних послуг. Політолог Андрій Золотарьов додає, що 40% виборчого фонду стандартно йде у кандидатів на телерекламу.

Далі - соціологія. Перш, ніж вішати зовнішню рекламу, кандидат зобов'язаний зрозуміти, які тези писати. Знадобляться соцопитування і фокус-групи. Ціна всеукраїнського опитування близько $10 тисяч.

Базова соціологія стоїть від $ 12,5 тис. Комплексна - $100 тис і дорожче

Придумав програму - вішай борди. Вартість однієї площі в місяць 6-14 тис гривень. Для ефекту присутності в місті-мільйоннику потрібно мінімум 100 бордів.

Борди в усіх обласних центрах - $1,2 млн за 90 днів кампанії

Свої штаби. Кандидатові потрібен центральний і регіональні офіси. На роботу наймають менеджерів, юристів, програмістів та службу безпеки.

Мережа агітаторів. Нижня ланка штабів. Безпосередньо агітують виборців голосувати за кандидата.

На чому можна заощадити: телереклама - заощадити зможе кандидат, пов'язаний з власником топ-каналу, джинса - можна відмовитися від замовних сюжетів на рейтингових каналах вартістю $20-30 тис, а сфокусуватися на регіональному ТБ, там дешевше, доплати - не доплачувати членам виборчих комісій за чесну роботу, друковані матеріали - потрібна власна газета для розповсюдження, волонтери - скорочує загальні витрати на кампанію. Таким шляхом пішов потенційний кандидат, керівник 95 кварталу Володимир Зеленський. Креатив - придумати власну фішку, цікаву для виборців і преси.

За даними звітів кандидатів у ЦВК 2014 року, Порошенко витратив понад 96 млн гривень на вибори.

Нагадаємо, наплювали на закон України: хто з кандидатів у президенти вже встиг накосячити.

Як повідомляв "Знай.ua", Зеленський запускає електронне голосування.

Також "Знай.ua" писав, ЦВК зареєструвала ще одного кандидата в президенти: хто став тринадцятим.