Тисячі киян і досі пам'ятають 1, 5-річну епопею реконструкції Шулявської розв'язки, яка багатьом здавалася просто нескінченою: люди вимушені були годинами діставатися роботи об'їзними шляхами. В результаті столиця отримала лише частину від обіцяної картинки – довгоочікуваний з'їзд, що нарешті позбавив би водіїв від набридлого простоювання у пробках, так і не був побудований. Втім, незважаючи на виникнення небезпечної коронавірусної епідемії, мер Києва Віталій Кличко все одно має у планах продовжити багатомільойнні роботи на Шулявці, вартість яких і так вже зросла удвічі з моменту початку реконструкції. Разом з цим, зростуть і витрати – за словами експертів, сума збільшиться на 500 млн. Подробиці дізнавалися Знай.ua.

Шулявська розв'язка, грудень 2019 року
Шулявська розв'язка, грудень 2019 року

Сума завищена в рази, та Кличко хоче продовжувати

В офіційній заяві на сайті КМДА зазначено, що столичний голова обіцяє до літа завершити всі роботи з будівництва Шулявського шляхопроводу та з’їздів із нього.

"У нас є багато викликів. Фінансові, політичні, коронавірус. Не звикли ми жити у "теплій ванні". Постійно доводиться долати перешкоди. Але ми впораємося. Я позитивно дивлюся в завтрашній день. До літа, наприклад, ми плануємо добудувати і повністю відкрити Шулявський шляхопровід. Нам потрібна ця розв’язка", – відзначає мер Києва Віталій Кличко.

Популярні новини зараз
"Земля затремтить під ногами": ясновидець Герман побачив точний рік перемоги України Віддавати по 10% від пенсії не доведеться: "Київстар" порадував стареньких бюджетним тарифом На школи тепер чекають масові перевірки: батьки домоглися свого Доведеться платити по 8,79 грн за кВт: енергетики попередили всіх споживачів
Показати ще

Кличко, фото: Instagram
Кличко, фото: Instagram

А це означає, що з бюджету міста ще "втечуть" десятки, а то і сотні мільйонів. Кошторис скандального будівництва Шулявського мосту невпинно зростав впродовж всього періоду ремонтних робіт. На сьогодні кількість виділених коштів вже фактично вдвічі перевищила початкову вартість, заявлену у тендері - з 595 млн грн вартість шаленими темпами збільшилася до 1,2 млрд. Та, як вдалося дізнатися Знай.ua, невдовзі кінцева вартість проекту офіційно має зрости до 1,7 млрд.

"Джерела в КМДА повідомили мені, що скоро буде підписане нове розпорядження про збільшення кошторису до 1,7 млрд грн. Це вартість навіть без 4 з`їзду і вартості викупу та знесення цеху "Більшовика". Міський голова намагається швидко приховати те, що весь перший аванс міг бути вкрадений, тому досипатиме грошей зверху скільки завгодно, щоб казати, що не можуть бути вкрадені кошти, якщо розв’язка на місці. Але в даному випадку, мало б вже з’явитись 3 розв’язки замість однієї", - зазначає депутат Київради Ілля Сагайдак.

Про невиправдане завищення вартості стверджують і експерти.

"За моєю інформацією, цифри сягатимуть суми 1 млрд 726 млн грн. Втім, напевно, невдовзі доведеться і асфальтне покриття перекладати. Бо воно незадовільної якості – це "пральна дошка", яка виникла однозначно внаслідок порушення технології. За проектом там мав бути гусасфальт, який укладається зовсім у інший спосіб, і якби шляхопровід був саме ним залитий, такої "дошки", скоріш за все, не було б. А цей клали під час холодів і на металевий шляхопровід, у якого велика теплопровідність, і, як я підозрюю, у ортотропної плити недостатня жорсткість: все це в комплексі і дало такий результат", – повідомляє Знай.ua транспортний інженер Віктор Петрук, автор альтернативного проекту – трирівневої розв’язки з реверсним розподільчим кільцем, який двічі зібрав шалену кількість голосів киян на сайті петицій КМДА.

Шулявська розв'язка, укладання асфальтного покриття - фото ABCnews
Шулявська розв'язка, укладання асфальтного покриття - фото ABCnews

Як підкреслив інший експерт, схожий проект був побудований у Львівській області через ріку, та от тільки різниця у вартості сягає майже мільярда.

"Вартість однозначно вже завищена в рази. І питання ефективності витрат цих коштів залишається відкритим. Більш того, використовувалася дорога голландська техніка, без якої цілком можна було обійтися при виконанні будівельних та монтажних робіт. Наприклад, минулого року у Львівській області через Дністер був побудований міст, довжиною майже у 300 метрів, і обійшовся він у 200 млн грн. За такими розрахунками, Шулявський міст мав би коштувати не більше 400 млн – все, що більше, це вже корупційна складова", – наголошує експерт в транспортній сфері Олександр Кава.

Шулявська розв'язка, затверджений проект реконструкції
Шулявська розв'язка, затверджений проект реконструкції

Інвестиції з парків та Шулявки – на боротьбу з вірусом

За словами Олександра Кави, пріоритетною сьогодні має залишатися боротьба з розповсюдженням коронавірусу та захист киян.

"Зекономити інвестиції, в першу чергу, можна на об'єктах Шулявської розв'язки, на ремонті паркових зон, на озелененні міста", - підкреслює експерт.

Про недоцільність продовження робіт на скандальному шляхопроводі стверджують і політики.

"Сумнозвісний Шулявський міст, вартість якого вже тричі зростала, вже частково відкрився – проспектом Перемоги, одним з головних напрямків, можна їздити. А добудова другої обіцяної Кличком частини розв'язки, що передбачає знесення цеху "Більшовика", наразі не на часі. У той час, коли Україна потерпає від коронавірусу, ці кошти краще направити на забезпечення київських лікарень, бо, якщо не подолаємо цей вірус, не буде кому користуватися мостом", – зазначає голова київської міської партійної організації "Рідна країна" Олександр Федоренко.

люди в масках, скріншот з відео
люди в масках, скріншот з відео

Відкрито справи: корупція чи боротьба з епідемією?

Правоохоронні органи долучилися до цієї справи ще навесні минулого року. Першим приводом стали викриті незаконні махінації однієї з фірм екснардепа Максима Микитася, з яким Віталію Кличку приписують давню дружбу. І саме компанія з орбіти Микитася ТОВ "Північно-український будівельний альянс" у сумнівний спосіб виграла тендер на ремонт Шулявського мосту.

Апофеозом цієї історії є те, що після того, як Кличко дізнався про розслідування навколо афери з реконструкції шляхопроводу, він вирішив виплатити Микитасю 100% суми по реконструкції – це 598,5 млн грн.

Максим Микитась в суді, скрін
Максим Микитась в суді, скрін

В жовтні вийшла постанова Вищого антикорупційного суду щодо певних зобов'язань НАБУ.

"Вищий антикорупційний суд зобов’язав НАБУ внести до ЄРДР відомості про кримінальні правопорушення Кличка по Шулявській розв’язці. Поки Кличко збирає театральну виставу про те, що все будується, видані авансом 3,2 млрд гривень на Шулявку та метро на Виноградар, приносять шалені відсотки по депозитах його друзям та, без сумніву, йому особисто. А у цей час працівникам "Київпастрансу" місяцями затримують зарплату", – зазначає депутат Київради Ілля Сагайдак.

Як повідомив Знай.ua депутат Київради Олександр Поживанов, восени НАБУ отримало відповідне колективне звернення 6 депутатів Київради.

"На тлі низку повідомлень в пресі про різноманітні факти присутньої корупційної складової, однозначно краще було б ці кошти направити на боротьбу з епідемією. Якщо вони не будуть перенаправлені, то тоді, мабуть, ці критичні публікації щодо розкрадання бюджетних коштів на будівництві цього мосту мають рацію. Найголовніше – це люди, а не мости", – підкреслює Олександр Федоренко.

Шулявська розв'язка, початок будівельних робіт - березень, 2019
Шулявська розв'язка, початок будівельних робіт - березень, 2019

Чи будуть продовжені роботи на Шулявці, всупереч стрімкому зростанню хворих на Covid-19 та критичну нестачу засобів дезинфекції і масок в міських аптеках, та подальший розподіл коштів читайте на порталі Знай.ua.

03.04.2020 Онлайн-брифінг мера Києва Віталія Кличка

03.04.2020 прес-брифінг Віталія Кличка. ❓Про кількість інфікованих киян. ❓Скільки апаратів ШВЛ має місто і скільки планує закупити. ❓Скільки людей з діагнозом пневмонія сьогодні перебувають в столичних лікарнях. ❓Коли буде завершено опалювальний сезон в Києві. ❓Як святкувати Великдень в умовах обмежувальних заходів. Про це та інше вже зараз в прямій трансляції.

Geplaatst door Київська міська державна адміністрація - КМДА op Vrijdag 3 april 2020