Останні кілька років перед українцями постала ціла низка проблем – як суспільного, так і історичного характеру: починаючи від системи управління і закінчуючи дискусіями навколо державних свят, їх скасування, або заміни.

Свою думку з цього приводу в коментарі "РБК Україна" висловив народний депутат від "Волі народу" Сергій Шахов. Саме він тривалий час працював у складі "Нашого краю" в одному із найскладніших округів – по Луганській області, якраз у прифронтовій зоні, що межує з РФ.

9 травня – скасувати, не можна залишити?

Політик запевняє, що скасування Дня перемоги 9 травня – це просто історично необгрунтований і необдуманий крок, котрий перекреслює багато важливих речей для кожного:

Популярні новини зараз
"Нафтогаз" дав 9 днів: що потрібно зробити навіть якщо газ не споживаєте Відвикайте від опалення: українців просять зробити це до вимкнення, щоб не постраждати Для пенсіонерів буде більше грошей у квітні Готуйте документи: "Укрпошта" розпочинає виплати до 3 тисяч гривень
Показати ще

"День перемоги - свято для рідних і близьких мені людей. Мої бабусі воювали. У діда сидів осколок під серцем, і я пам'ятаю, як він стогнав ночами від болю. Пам'ятаю, як ветерани в орденах пишалися тим, що відстояли нашу українську землю. Так як мені сприймати День перемоги? Таке ж ставлення більшості жителів Луганщини. Ми не дамо забрати в українців День Перемоги. Можна ж відзначати і День пам'яті 8 травня і День перемоги 9-го. Нічого поганого в цьому немає", - вважає Шахов.

Коріння цих суперечностей слід шукати набагато раніше – мова йде про період 1917-1991 років. Хтось називає його окупацією, інші – частиною історії України.

"Значна частина спадщини Союзу, а може і велика, створена українцями - наука, ракето- і авіабудування, машинобудування, освіта. Чому ми повинні дозволяти Росії приватизувати нашу історію? Відмовитися від Королева, Патона, Янгеля тільки тому, що цього хоче Путін, а В'ятрович йому підтакує? У Москві вважають, що і князь Володимир - їх, але це не означає, що ми повинні забути про нього. Епоха 1917-1991 років не була безхмарною. Але якщо до неї ставитися, як до абсолютно чужий, росіяни знову скажуть: українці - придуманий австрійським Генштабом народ. Тоді європейці з американцями запитають: ви часом не фейл стейт? Навіщо допомагати вам розвивати державність, якщо ви все втрачаєте? Період радянської України слід визнати частиною нашої історії. Ми будували нашу економіку, розвивали культуру, з іншими народами звільнили людство від нацизму. Ми вистояли і стали самостійними", - додав депутат.

Календар дат в Україні

Не вщухали обговорення не тільки стосовно радянських свят, а церковних, міжнародних. Доходила справа й до відомих особистостей, класиків музики та літератури – згадати б тільки ініціативу В'ятровича щодо "заборони Висоцького і Цоя", як нібито частини СРСР. Цю ідею українці не підтримали і про неї благополучно забули на деякий час:

"Не мають права політики, які літають на ці свята відпочивати за кордон, не в Україні, а до Франції або Емірати, вказувати людям, що їм святкувати. Нехай спочатку покажуть свою роботу. Той же В'ятрович радить забути Висоцького, Цоя. По-перше, вони говорили правду, тому стали кумирами. По-друге, старшим вже не до нових кумирів - вони садять картоплю на дачах, щоб прогодуватися. Молодим взагалі "до лампочки" укази. Вони беруть інформацію з Інтернету. Держава повинна давати громадянам можливість заробляти і розвиватися. Чиновникам слід думати про це день і ніч. Але вони навіть відзвітувати про свою роботу до ладу не можуть", - нарікає Шахов.

Відсутність соціальних гарантій

Не вирішені досі й інші нагальні завдання, які стояли перед чинним урядом – приміром, та сама реформа медицини, чи бодай часткова стабілізація економіки:

"Я не бачу реального плану уряду щодо виходу з економічної кризи. Дитячі садки, школи, дороги - не будуються. Ні медицини. Екології немає. Навіть води своєї немає, тому що те, що тече з крана, не годиться для пиття.

Єдиним екологічно чистому транспорту - трамваїв, тролейбусів - втричі підвищують тариф на електроенергію. Це по-європейськи?".

Золоті дороги

Як відомо, минулого року Кабмін витратив на ремонт автошляхів 20 мільярдів гривень, у 2018-му – 47 мільярдів. Проте, якщо проїхатися по віддаленим регіонам, тій самій Луганській області, помітно, що змін так і не видно:

"Потрібно припиняти корупцію на "відкатах", забути про "ямкового ремонту" і починати дороги будувати. Кожна гривня, вкладена в будівництво, повертається економіці трикратно. Тобто 47 млрд грн дадуть приріст ВВП на 120-150 млрд грн. А це десятки тисяч робочих місць, пожвавлення бізнесу, наповнення бюджету. Потім перейти до будівництва доріг з гарантією не 5 років, а 20 - як в цивілізованих країнах. За кордоном працюють близько 3 мільйонів українців. Повернути їх додому може тільки істотне зростання зарплат, купівельної спроможності. Уряду треба не звіти писати МВФ про "100 реформах", а негайно розробити покроковий план зростання економіки", - зазначив політик.

Майбутнє – у перспективних людях

Країна, на думку Шахова, все ж має шанс піднятися. Він вважає, що слід робити ставку на машинобудування, металургію, суднобудування. Але ці галузі поки що затиснуті в лещата корупції та монополістів, котрі не дають їм розвиватися повноцінно:

"У нас була найдешевша в Європі електроенергія - по 2 копійки, тому що був дешеве вугілля. Зараз вугілля - нуль! Купуємо в Росії, США. Мені боляче це, як людині з шахтарської сім'ї. Друге: будувати інфраструктуру - шляхи сполучення, порти, лікарні. Щоб економіка працювала і люди відчували себе комфортно. Нарешті, потрібно електронне управління, як в розвинених державах. У Балтії, колишніх радянських республіках, вже голосують через Інтернет. Третє: безпека - армія і оборонно-промисловий комплекс. Мали мільйонну армію. Виробляли ракети, танки, патрони. Цей сектор слід оживляти. У нього величезний експортний потенціал. Четверте: залучати найкращих менеджерів. Сінгапур запросив ізраїльтян будувати йому армію. Тепер всі бояться чіпати Сінгапур, у нього найкраща армія в Азії", - резюмував Шахов.

Дивіться: Сергій Шахов про вкрадені ресурси України

Як повідомляв портал "Знай.ua", екс-міністра транспорту і зв'язку України часів президента Віктора Ющенка, екс-нардепа від Партії регіонів (2012-2014) Миколу Рудьковського затримала в Дубаї міграційна служба ОАЕ за підроблений іракський паспорт.