Як стало відомо, в мережі останнім часом активно обговорюється новий (принайнмі, для вітчизняного інтернету) мем-страшилка - “монстр Момо”. Суть проста: користувач пише контакту з ім'ям Момо, за легендою робити це потрібно (або не потрібно) о 3 годині ночі. У відповідь отримує погрози, пророкування смерті, купу деструктивного контенту (від закривавлених ножів до розчленування) і дані, які сторонні люди знати не можуть: точне ПІБ, адреса людини та інше. Тренди YouTube заполонили ролики типу “Мені подзвонили МОМО”, а ЗМІ вже встигли охрестити страшилку новим “Синім китом” Super розібрався, ніж нині лякають школярів і чи може WhatsApp вбити людину?

Варто згадати, що ще в 2016 році один амбітний сучасний художник і скульптор явив світові своє нове страшне дітище: “Птах-мати”. Миле жіноче личко з очима, виряченими настільки, що ось-ось впадуть, а також посмішкою, якій позаздрив би Джокер, розпатлане волосся і ... курячі ніжки (не ті, що в KFC, а саме лапки) - образ дійсно лякає, викликає емоції навіть в найнеупередженішої людини. Фігура знаходиться в музеї всіляких потвор і духів, само собою, в Японії. Всупереч розхожій думці, ніякої лякливої легенди до оригінальної Момо не постачається. Зате аватарка з цією прекрасною дамою (транзитом через Reddit) стала символом нового інтернет-феномена - жахливого WhatsApp-демона. На чому ж заснований мем? Багато хто пов'язує початок істерії з новиною від 22 липня про смерть 12-річної дівчинки в Аргентині: тоді дівчинку довели до суїциду, на думку поліції, через листування в месенджері. Дивні повідомлення від користувача з Японії супроводжувалися фотографіями розчленованих людей і тварин, а сам співрозмовник представився як, барабанний дріб, Момо.

Також в першоджерелі пишеться про «ще семи подібних випадках в різних країнах», проте інформації про інших смертях від рук або лап Момо в інтернеті просто немає. Насправді, ще 11 липня на YouTube з'явився ролик іспанського блогера AL3XEITOR, на якому він пише і навіть дзвонить віртуальному демону. Спроба виявляється невдалою, проте свої 5,5 мільйона переглядів відео все ж набрало. Набагато більш ефектний сеанс зв'язку з Момо вийшов у його колеги під ніком ImJayStation. З цього ролика, опублікованого за 2 дні до трагедії з аргентинської дівчинкою, почалася історія Момо, яку зараз не знає хіба що людина з пейджером.

Історія створення цього проекту така.

Популярні новини зараз
Окупанти не полишають спроб форсувати Сіверський Донець — виходить знову "Чорнобаївка" Люди співали, а очі плакали: Тіна Кароль розчулила зал під час концерту, "Шикарний виступ" путіну наплювали у склянку на очах у дружини Євгена Кошового з "Квартал 95": "Весь світ кричить" Надя Дорофєєва після розставання з Дантесом зізналася в сильних почуттях до Позитива: "Люблю і хочу"
Показати ще

Почнемо з особистості самого блогера: хлопець спеціалізується на «кріпіпасті» - страшних інтернет-страшилках, які обростають легендами і арміями фанатів, найчастіше шкільного віку. Такі собі страшилки біля багаття, тільки замість багаття - монітор комп'ютера. Він записує ролики, в яких розповідає і розбирає крипових історії, наводячи остраху, що приводить у захват малоліток. За тією ж схемою JayStation підхопив непогано хайпанувшую історію Момо, додавши в неї жахливі подробиці і оформивши в треба визнати непоганий ролик: спочатку Момо викладає деякі подробиці життя блогера, називаючи його, до речі, зовсім не по справжньому, мирському імені, а по нікнейм на YouTube .

Потім вона шокує Джоя фотографією з його передпокої, на якій зображений він сам. Далі монстр вимагає піти на кухню, випити води, написати її ім'я тричі на папері і відкрити ящик столу. Там він знаходить «закривавлений» ніж, після чого Момо просить піднести його до шиї або ... лайкнути відео і розшарити трьом найкращим друзям. До речі, міф про «вона дзвонить о 3 годині ночі» також взято звідси: справа в тому, що всі свої ролики ImJayStation називає в стилі «DO NOT ASK MOMO THIS QUESTION AT 3AM», так що «3 годині ночі» це щось зразок рубрики. Загалом, ви зрозуміли. Все за законами жанру: що тримає в напрузі музика з хоррорів, «геніальна» акторська гра і безперервні крики «OH MY GOD, GUYS!». Як підсумок: 1,5 мільйона переглядів, понад 100 тисяч лайків і готова легенда для випуску термінових подій на місцевому телеканалі. Далі, як то кажуть, «все як у тумані». Тисячі роликів в соцмережах, істерія в паблік і черговий привід для ЗМІ зробити серію трендових матеріалів.

Спойлер: ні те, ні інше. «Комсомолка», «РЕН» та інші ЗМІ, які обожнюють теми, пов'язані з «незбагненним і небезпечним» інтернетом і дитячими смертями, відразу почали строчити глибоку аналітику на тему: що ж таке Момо - небезпечний вірус для крадіжки особистих даних або група осіб, які доводять дітей до суїциду? Їм було досить подивитися пару роликів із трендів YouTube, щоб переконатися - «тут коїться щось дивне» (с). На ділі ж ніхто чомусь не уточнює, що «оригінальний» номер Момо вже давним давно деактивовано через численні скарги інших користувачів. «Як же тоді всі ці блогери дзвонять на цей страшний японський номер?» - запитають особливо вразливі читачі. Лайфхак: будь-який контакт з будь-якої точки світу можна назвати «Момо». Більш того: контакту навіть можна дати ім'я, що складається з чисел, щоб створити ілюзію того, що ваш умовний московський +7 (495) дзвонить прямо з Токіо. Далі більше: на даний момент не існує зовсім жодного доказу того, що Момо писала кому-небудь перша. Як не існує і жодної збереженої переписки, яку можна було б оприлюднити. У своїй жадобі лайків і переглядів деякі дійшли до відвертої маячні і цілих серіалів. Особливо досягли успіху Diana Di і Anna Porter, які з героїнь школярок стали посміховиськом для колег і більш дорослої аудиторії. Однак журналістам, так само як і блогерам-хайпожорам, абсолютно не вигідно гасити полум'я,. Адже тоді підуть перегляди і цитованість. Навіщо запарюватися з покупкою «лівої» сімки і спроб зв'язатися з Момо з «сірих» телефонів, які не могли б відстежити хакери, вірус, демони і навіть ЦРУ.

А ось нечисленні свідомі блогери все-таки вирішили провести чистий експеримент і навіть трохи потролліть дитину Момо. Тут-то настільки вміло і ретельно створений фейк і поплив. По-перше, хлопці пробили «справжні» номера Момо, яких вже налічує близько 10. Всі вони звичайно ж виявилися розкидані по світу, але ось що цікаво: лише один з них виявився зареєстрований в Японії і діяв. По ньому хлопці зв'язалися зі смертоносним монстром, який на ділі виявився всього лише ботом: фішка з відповіддю на всіх мовах світу і розпізнаванням розташування і імені очікувано не витримала перевірку «лівої» симкой: при використанні рідкісних мов або «тарабарщини» в розмові з Момо, «вона» відповідає на японському, повторюючи одну й ту ж фразу (і це не «ти помреш через 7 днів»), а на питання «як мене звуть?» або «де я живу?» демон-бот просто проінгорував співрозмовників. З іншого боку, ніхто досі не довів, що контакт дійсно здатний дізнаватися місце розташування, ПІБ, паспортні дані або що-небудь ще - все це зберігається лише в незліченних відео на YouTube. Висновок: зараз горезвісний WhatsApp-монстр це бот, за допомогою якого якісь вмілі японські хлопці примудрилися не тільки хайпанути, а й створити цілу легенду, яка, завдяки не дуже розбірливим ЗМІ, розрослася до масштабів мало не національною загрози. Залишається лише побажати вам, дорогі читачі: сто раз перевіряйте факти і лише потім, якщо для цього залишиться реальний привід (немає), починайте замикати своє чадо в чотирьох стінах або ховати шнур від ноутбука і змінювати пароль від вайфаю.

Нагадаємо, на виставці в Китаї компанія Raytheon показала перший у світі ноутбук з захистом від води за стандартом IP68. Іншими словами, ноутбук здатний працювати навіть якщо повністю занурити його під воду.

Як повідомляв Знай.ua, Apple Inc повідомила американським законодавцям, що iPhone не прослуховують користувачів без їх згоди і не дозволяють стороннім додаткам робити це.

Також Знай.ua писав про те, що Apple, більше не укомплектовує свої 3,5-міліметрові адаптери для навушників для порту Lightning коробки при купівлі нових iPhone.