Не встигли вщухнути скандальні факти щодо зобов’язання НАБУ Вищим антикорупційним судом внести до ЄРДР відомості про кримінальні правопорушення Кличка по Шулявській розв’язці, як мер Києва додав вогню черговим кричущим фактом. Днями він підписав розпорядження про підвищення вартості ремонтних робіт до 1,05 млрд грн. Рішучі кроки щодо оперативного масштабного розслідування були обговорені на засіданні Постійної комісії Київради з питань дотримання законності, правопорядку та запобігання корупції. Подробиці дізнавалися Знай.ua.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися
Обманка з "банкрутом" може повторитися
Підвищення вартості славнозвісного шляхопроводу, нещодавнє внесення застави за екснардепа Максима Микитася, компанія "з орбіти" якого здійснює будівельні роботи славнозвісної розв'язки, викликало обурення не тільки у мешканців столиці, а й депутатів Київради.
"Громаду Києва турбує інформація про зміну власників корпорації "Укрбуд", про її фінансовий стан. Власник корпорації заарештований – за нього вже внесли заставу, але ця фірма є забудовником №1 на будівельному ринку Києва. Тому я би просив на наступне засідання призначити розгляд цього питання", – зазначає член антикорупційної комісії, депутат Київради Юрій Сиротюк.
"У фокусі" антикорупційної комісії – розширений розгляд даної проблеми: зокрема, і стан реконструкції розв'язки, і щодо ситуації, яка відбувається довкола "Укрбуду".
"Чи здатна ця корпорація здійснювати роботи? Чи не є вона банкрутом? Бо хочу нагадати, як наша комісія зупинила рішення міської ради, коли хотіли в банк-банкрот "Хрещатик" за наполяганням міського голови Кличка сотні мільйонів гривень. Бюджетна комісія ухвалила рішення про те, що кошторис шляхопроводу зріс майже вдвічі і виділила чергові 300 млн – дуже би не хотілося, щоб ці гроші не зникли, у зв’язку з банкрутством чи проблемами Микитася", – наголошує Юрій Сиротюк.
Суцільні порушення: змова заради 30 Га?
Варто зазначити, що проблема із знесенням цеху заводу "Більшовик", без якого неможливо добудувати обраний проект розв'язки, й досі не вирішена.
За словами транспортного інженера Віктора Петрука, під час розробки та узгодження "неповного чотирилисника", за яким влада і розпочала будівництво, було порушено Земельне законодавство: ані замовник будівництва, ані генпроектувальник не мали права проектувати на землі, що не належить місту.
"Є підозра, що певна група осіб змовилася, аби використати цей недосконалий проект, щоб заволодіти державним майном в особливо великих розмірах – близько 30 Га. Посилює ці підозри позиція керівництва заводу: вони жодного разу не зверталося ні до суду, ні до прокуратури, ні до ДАБІ з вимогою скасування дозволу на будівельні роботи. Тож воно може знаходитися у змові і кияни стали заручниками цього", – говорить автор альтернативного проекту трирівневої розв’язки з реверсним розподільчим кільцем.
До того ж, за словами Віктора Петрука, станом на вересень, із виданих авансом 600 млн, було заактовано лише 50 млн.
Необґрунтований кошторис: "Чи ці гроші просто не будуть вкрадені?"
Членами комісії одноголосно було прийняте рішення з цього приводу запросити представників фірми "Укрбуд", правоохоронні органи та працівників ДБР.
"Контракт виконує фірма, керівник якої арештований з правом застави. Злочинець, бандит, махінатор, аферист робить шляхопровід. Хто вірить, що він що-небудь зробить? За цей час тільки кошторис вдвічі зріс. А що у нас ціни збільшилися? Долар впав – коли вони ухвалювали тендера, він був 28, зараз він 25. Ми все купляємо за кордоном, наш цемент подорожчати не міг – ми не розуміємо природу такого росту кошторису. І, взагалі, незрозуміло, чи ці гроші просто не будуть вкрадені і десь не кануть в лету, або не підуть йому на заставу", – відзначає депутат Київради Юрій Сиротюк.
Посилити контроль цього питання запропонував і ексмер Києва Олександр Омельченко, висунувши пропозицію додатково ще й звернутися до Кабміну.
"Враховуючи, що цього тижня стало відомо, що комісії, призначеній Кабміном, яка проводить аудит дій КМДА та районних адміністрацій, продовжено роботу з 8 до 23 жовтня. Тому було б влучно ще паралельно надати до них звернення від нашої комісії, щоб вони перевірили "Укрбуд", будівництво мосту", – підкреслює колишній міський голова, депутат Київради Олександр Омельченко.
Масштабний аналіз за участі правоохоронних органів має відбутися вже наступного тижня – засідання Постійної комісії Київради з питань дотримання законності, правопорядку та запобігання корупції планується 16 жовтня.
Тож про подальший розвиток подій читайте на порталі Знай.ua.