Бразильські вчені відкрили новий вид динозаврів. Рептилію назвали Bagualosaurus agudoensis, тобто "дикий ящір з Агуда".

Про це повідомляють російські ЗМІ.

На думку бразильських археологів, динозавр жив 230 мільйонів років тому на території держави, його довжина становила понад 2,5 метрів, споживав в їжу листя рослин. Вчені говорять, що ящір є одним з найбільш древній видів. Він нагадує інших примітивних динозаврів, але з деякими відмінностями. Його зуби говорять про те, що мешканець Землі тих далеких часів поїдав тільки рослини.

Інші кістки подібного динозавра перш знайшли в Аргентині. Археологи стверджують, що ці створіння вперше з'явилися на світло в Південній Америці. Вони запрошують своїх колег з усього світу для спільного вивчення останків.

Варто відзначити, що раніше вчені знайшли у динозаврів лупу. Вона з'явилася з розвитком пір'я. Дослідники з Ірландського національного університету в Корку виявили серед останків древніх ящерів жорсткі клітини шкіри, наповнені кератином, - корнеоцити.

Схожими клітинами сьогодні володіють людина і ссавці з волосяним покривом. Ці частинки прийнято називати лупою.

Громадський транспорт подорожчає для всіх, окрім пенсіонерів: скільки доведеться платити з 1 травня Залишився тиждень: українці ризикують пропустити важливу процедуру Пенсіонерам дадуть знижку на продукти 20%: що потрібно взяти в магазин Що насправді роблять контролери з вашими лічильниками: чого боятися, а чого не варто

За словами вчених, під час еволюції динозаврів прискорений метаболічний розвиток призвів до ендотермічної фізіології, як у сучасних птахів, що викликало зміни в структурі шкірного покриву. У ранніх динозаврів шкіра була або цільною оболонкою, або складалася з крупних пластин і тільки в цей період почала утончаться і розділятися на дрібні лусочки. Цей перехід фахівці поспостерігали у трьох пернатих динозаврів: мікрораптора, бейпяозавра і синорнитозавра.

Доктор Марія Макнамара (Maria McNamara) поділилася тим, що її найбільше вразило в знахідці.

"Копалини клітини збереглися з неймовірною деталізацією — аж до рівня нанорозмірних кератинових фібрил. Примітно, що стародавня лупа майже така ж, як у сучасних птахів: видно навіть спіральне скручування окремих волокон. Під час [юрського періоду] відбувся еволюційний вибух пернатих динозаврів і птахів. Було б цікаво побачити докази того, що їх шкіра швидко розвивалась у відповідь на що з'явилися пір'я", - говорить вчений.

Крім того варто відзначити, що Динозаври стали домінуючою силою на Землі через викиду вуглекислого газу і подальшого глобального потепління, що знищила попередні панівні сили.

Відомо, що ці істоти вимерли 66 мільйонів років тому внаслідок падіння астероїда на планету, але до недавніх пір експерти не могли точно сказати, з-за чого сталося поява і домінування цих ящерів. Вчені вирішили обстежити Альпи на півночі Італії, де раніше знайшли кістки грізних володарів планети мільйони років тому. У певних породах їх було досить багато, в інших немає.

Вивчивши знахідку, вчені зрозуміли, що в породах віком 232-245 мільйонів років, чисельність слідів було несуттєвим, а в більш молодих різко збільшилася. У підсумку фахівці вирішили, що відправною точкою для глобального поширення ящерів стала епоха в 232 мільйони років тому.

Тоді в атмосфері піднявся рівень вуглекислого газу, температура повітря сильно піднялася, виникли кислотні дощі, а це призвело до вимирання колишніх панівних видів і домінування динозаврів.

Найдивовижніші у світі динозаври

Нагадаємо, раніше портал "Знай.ua" повідомляв, що археологи знайшли першого "кіборга" на планеті.